مشکل کمبود پزشک در اورژانس بیمارستان شهدای بناب مرتفع می شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، علی نیّرپور با اشاره به مشکل کمبود پزشک در بیمارستان شهدای بناب اظهار کرد: از آنجایی که بیمارستان شهدای بناب از بیمارستان های تخصصی بوده و مختص اطفال و بخش زنان است، در اورژانس بیمارستان با مشکل پزشک عمومی مواجه بودیم که به دنبال پیگیری مسئولان شهرستان در سفر اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان این مشکل حل شده و قرار است ظرف روزهای آتی نیاز بیمارستان شهدای بناب برای پزشک عمومی تأمین شود و از این پس مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

وی سپس با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و شهرستان بناب از آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان برای اقدامات درمانی به مراجعین خبرداد و افزود: بیماری آنفلوآنزا همه ساله به صورت اپیدمی شیوع می یابد که امسال این بیماری تا حدودی زودتر خودش را نشان داده و تا حدودی شدت آن بیشتر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب اضافه کرد: تعداد مواردی که بخاطر درگیری با بیماری آنفلوآنزا به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان مراجعه کرده اند نسبت به سال های گذشته مقداری افزایش یافته است.

نیّرپور یادآوری کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان بناب در آماده باش کامل هستند و از نظر تجهیزات درمانی هیچ مشکلی نداریم و بخصوص همکاران بخش عفونی نظام سلامت شهرستان در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: مردم نگران نباشند و آن هایی که مشکل تنفسی و قلبی دارند می توانند با مشاوره پزشک معالجشان واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

این مدیر مسئول بهداشت و سلامت شهرستان به مردم اطمینان داد که تمام امکانات لازم برای درمان آنفلوآنزا در مراکز درمانی شهرستان موجود است.

نیّرپور همچنین رعایت بهداشت فردی را یکی از راه های مهم کنترل بیماری آنفلوآنزا اعلام و تصریح کرد: در این ارتباط در شهرستان مشکل جدی که تهدیدکننده باشد، نداریم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه خبری به کمبود فضای فعلی برای درمان بیماران دیالیزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵۰ نفر بیمار دیالیزی داریم که نیازمند به خدمات دیالیز هستند و با اینکه دستگاه های مورد نیاز محدود هستند ولی با پیگیری های صورت گرفته محل درمان بیماران دیالیزی برای ۲۰ نفر طراحی شده و امیدواریم حداکثر تا دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از این مرکز باشیم.

نیّرپور ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت های امام جمعه شهرستان در خصوص حل مشکل محل احداث درمانگاه چمران تصریح کرد: بدنبال حل مشکل تملک زمین آن از سوی امام جمعه شهرستان بزودی این محل با عنوان درمانگاه آیت الله باقری بنابی تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب خاطرنشان کرد: تأمین سلامتی مردم دغدغه بنده و همکاران بنده در حوزه سلامت است و شبکه بهداشت و درمان شهرستان به دور از ورود به مسائل حاشیه ای و سیاسی در راستای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان محترم بنابی تلاش خواهد کرد و سلامتی مردم نباید تحت تأثیر مسائل حاشیه ای قرار گیرد.

نیّرپور در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه فضای قبلی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) بناب پاسخگوی مراجعان نبود؛ گفت: روزانه جمعیت زیادی به اورژانس بیمارستان امام بناب مراجعه می کنند که ۲۵ درصد این مراجعان را بیماران سایر شهرهای اطراف تشکیل می دهند و صرفاً برای مراجعان شهرستان بناب نیست و خدمات ارائه شده در این فضا به این همه مراجعه کننده امکان پذیر نیست که در همین رابطه نیز نسبت به گسترش این مجموعه اقدام شده است.