وحدت و همدلی تنها راه حل مشکلات جامعه است
به گزارش بناب نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در مسجد جامع حوزه علمیه بناب با تاکید بر اینکه وحدت توصیه ای است که برای تمام شریعت ها شده است خاطرنشان کرد: تنها راه حل مشکلات و مقابله با توطئه های دشمنان وحدت در بین تمام اقشار جامعه است.
وی یادآور شد: اگر همه حل مشکلات اساسی کشور دست به دست هم دهیم قطعا نتایج بسیار مثبتی حاصل می شود و از مشکلات عبور خواهیم کرد.
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، وحدت دانشگاه و حوزه را موجب پیشرفت کشور دانست و گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب همین وحدت و همکاری دانشگاهیان و حوزویان موجب شد دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور در عرصه های مختلف حاصل شود.
وی آبادانی دین و دنیا را نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد و افزود:‌ تصحیح جهت‌گیری زندگی جامعه و پاک شدن فکر و روح جامعه از زشتی‌ها و نادرستی‌ها از دیگر نتایج این وحدت است.
وی افزود: امروز با توجه به افزایش فشارهای دشمنان خارجی و داخلی به انقلاب و نظام وحدت و یکپارچگی می بایست مستحکم تر از هر زمانی شود و دانشجویان و طلاب با نشست های صمیمی و همکاری با یکدیگر به فکر حل مشکلات کشور باشند.
حجت الاسلام ربانی با اشاره به رسالت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: از وظایف اصلی حوزه کسب علوم مربوط به فهم و تبلیغ دین، تحقیق در مسائل دینی و فراگرفتن احکام الهی در همه شئون زندگی، از بین بردن ناسره‌ها ‌و ناخالصی‌ها از احکام و رساندن احکام دین به هر مخاطبی به رسا‌ترین شکل ممکن است.
وی وظیفه دیگر طلاب را نمایش نمونه کامل عالم دینی به دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها نیز وظیفه بهتر کردن زندگی مردم به وسیله علوم مختلف را بر عهده دارند.