شناسایی 3 مورد مثبت قطعی بیمار کرونایی در بناب

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در نشست خبری با اصحاب رسانه از بستری شدن ۲۳ نفر و فوت ۶ نفر به علت بیماری های تنفسی از ابتدای این ماه تاکنون در شهرستان بناب خبرداد و افزود: جوان ترین فوتی از بین این افراد ۶۷ سال سن داشته و  از این تعداد ۳ مورد مثبت قطعی بیمار کرونایی داشتیم که تنها یک نفر منجر به فوت شده و ۲ نفر دیگر هم اکنون تحت درمان هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت کنونی شهرستان تصریح کرد: هم اکنون ۹ نفر بیمار تنفسی در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب بستری هستند که هنوز جواب آزمایش های تشخیصی آنها اعلام نشده است.

دکتر نیرپور در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت مقابله با #ویروس_کرونا در بناب از اختصاص بیمارستان امام خمینی تنها به امر بستری بیماران تنفسی خبر داد و افزود: بیمارستان شهدا برای بیماران دیگر اختصاص یافته است و از مردم خواهشمندیم برای گرفتن خدمات برای بیماران غیر تنفسی به بیمارستان امام مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت عسگرآباد نیز به عنوان مرکز غربالگری بیماران تنفسی راه اندازی شده است و ۱۶ ساعت در روز فعال بوده و بهتر است افرادی که علایمی از این بیماری در خود احساس می کنند به این مرکز مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در ادامه با تاکید بر عدم حضور مردم در اجتماعات، مسافرت و میهمانی ها افزود: در روزهای آینده از شیوع این اپیدمی در شهرستان به شدت نگران هستیم و بهتر است مردم علاوه بر رعایت بهداشت فردی از حضور در اجتماعات هم پرهیز کنند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات خیرخواهانه مردم بناب در برهه کنونی افزود: کمک های مالی مردم در این شهرستان جهت مقابله با این بیماری واقعا بی نظیر بوده است.