امسال بناب را به کارگاه عمرانی تبدیل خواهیم کرد / ماشین آلات شهرداری بناب کاملاً فرسوده است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، محبوب تیزپاز نیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انجام اقدامات مختلف و آغاز پروژه های جدید عمرانی در شهر بیانگر حال خوب عمرانی شهر بناب در سال جدید است.

وی افزود: بودجه شهرداری بناب در سال 98 مبلغ 55 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که 41 میلیارد تومان آن تحقق یافت ولی شهرداری بناب برای سال 1399 بودجه ای برابر با 90 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته است که 56 میلیارد و 300 میلیون آن برای انجام طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

شهردار بناب تصریح کرد: بودجه عمرانی شهرداری بناب نسبت به سال قبل 74 درصد افزایش نشان می دهد که با تصویب این بودجه 4 برابر سال گذشته کار عمرانی انجام خواهیم داد.

تیزپاز نیاری بیان کرد: شهرداری‌ها برای اینکه بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند باید بر 5 محور استراتژیک مدیریت شهری برنامه داشته باشند که داشتن کارخانه آسفالت، گلخانه، کارخانه شن و ماسه، ماشین آلات سنگین و کارگاه تولید قطعات بتنی ضروری بوده و کارهای اولیه کارخانه شن و ماسه و آسفالت آغاز شده که امیدواریم با نصب و تجهیز کارخانه آسفالت از تیرماه سال جاری شاهد تولید آسفالت توسط خود شهرداری باشیم و مقدمات خرید کارخانه آسفالت را در حال انجام داریم.

وی افزود: ماشین آلات شهرداری بناب کاملاً فرسوده است و با وجود هزینه‌های میلیاردی برای سرپا نگه داشتن ماشین آلات سنگین همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

کلیددار شهر بناب همچنین با بیان اینکه 20 پروژه سرمایه‌گذاری در سطح شهر در شهرداری در حال مطالعه است؛ گفت: در راه‌اندازی گلخانه مکانیزه حرکت‌های خوبی در شهرداری بناب صورت گرفته و امسال بیش از 3 برابر سال‌های قبل تولید انواع گل داشتیم و امسال در بحث خرید گل ریالی هزینه نکرده‌ایم.

تیزپاز نیاری حذف کندروها در بلوار بعثت را در راستای اجرای برنامه های کلان شهری و بر اساس طرح جامع شهری اعلام کرد و ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های دستگاه قضایی، دادستان عمومی و انقلاب و فرماندار محترم اظهار کرد: اجرای این طرح کاملاً بصورت کارشناسی صورت گرفته و هیچ حرکت سیاسی پشت سر طرح نبوده و با تصمیم قاطبه مدیران شهری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهر بناب مدتی است توسعه سابق خود را ندارد و توسعه قبلی متوقف شده است؛ گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه مجدداً شاهد توسعه درابعاد مختلف در بناب باشیم.

مدیریت عالی شهر بناب در ادامه سخنان خود تملک های جدید در محلات مختلف، مسیرگشایی، احداث پارک آرامش در شهرک ولی عصر(عج)، احداث کارخانه آسفالت و کارخانه شن و ماسه را از برنامه های شهرداری بناب در سال جدید اعلام کرد و گفت: شهرک ولی عصر(عج) بناب در 157 هکتار زمین برای سرریز 15 هزار نفر جمعیت شهری بناب احداث شده که به دلیل عدم تکمیل زیرساخت های شهرک با مشکلاتی روبرو هستیم.

تیزپاز نیاری خاطرنشان کرد: منهای طرح‌های فاضلاب، آب و گاز شهرک ولی عصر(عج) برای تکمیل زیرساخت‌های خود 670 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت پرداخت 670 میلیارد ریال توسط راه و شهرسازی شهرداری نسبت به تحویل کامل این شهرک اقدام خواهد کرد، با وجود اینکه در شرایط فعلی هم برخی خدمات توسط شهرداری به ساکنان شهرک ارائه می‌شود.

وی ضمن تبریک آغاز سال جدید و اعیاد شعبانیه از دست اندرکاران مقابله با ویروس کرونا بویژه عوامل زحمتکش حوزه خدمات شهری که در بحث گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

شهردار بناب همچنین از زحمات و اقدام قابل تحسین اعضای شورای اسلامی شهر در اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر بعمل آورد.

تیزپاز نیاری جمع شدن آب‌های سطحی هنگام بارندگی را یک مشکل 40 ساله در بناب قلمداد کرد و افزود: متأسفانه در 40 سال گذشته برای هدایت آب‌های سطحی چاره اندیشی نشده بود که شورای اسلامی شهر و شهرداری از سال گذشته در راستای حل این مشکل قدم برداشته‌اند و بیش از 80 درصد مشکل آب‌های سطحی بناب حل شده است.