دو رقمی شدن آمار فوتی های کرونا در بناب

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای خبرنگاران در جهت کمک به مهار ویروس کرونا، به اهمیت مدیریت افکار عمومی در جامعه اشاره کرد و گفت: در خصوص آرامش فکری جامعه و مدیریت افکار عمومی در شهرستان بناب مدیون رسانه ها هستیم و قطعا اگر اطلاع رسانی و آگاهی های لازم در مورد بیماری کرونا به مردم ارائه نشود تبعات سنگینی را بهمراه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در شهرستان بناب از اوایل اسفند ماه ظاهر شد، گفت: علیرغم افزایش مبتلایان کرونا در این شهرستان با تلاش و همکاری صمیمانه ی تمامی پرسنل نظام سلامت و همچنین همراهی مردم شریف بناب شیوع این ویروس در این شهرستان کنترل شده است.

نیرپور با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بناب در وضعیت قرمز، افزود: تا این لحظه ۲۰۰ نفر در بیمارستان امام با علائم مشکوک به کرونا بستری شده است که از این تعداد ۱۰ نفر آن با میانگین سنی ۶۰ به بالا جان خود را از دست  داده اند.

رئیس شبکه بهداشت بناب ادامه داد: روزانه در مرکز غربالگری شهرستان روزانه به طور میانگین از ۶۰ نفر آزمایش تست کرونا اخذ می شود که حدود ۳۰ درصد آنها اکثرا بدون علایم به کرونا مثبت آلوده هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ نفر بستری در بخش کرونای بیمارستان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۳ نفر مثبت قطعی و ۱۷ نفر با علایم مشکوک به کرونا تحت مراقبت قرار دارند.

نیرپور با تا کید بر اینکه به هیچ وجه در امانت مردم کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد، گفت: در ارائه آمار کرونا هیچ ابایی نداریم و مردم باید قطع یقین بدانند اطلاعاتی که رسما از طریق شبکه بهداشت اعلام می شود درست و صحیح است بنابراین اعلام میکنیم شهرستان بناب مانند کل شهرهای ایران آلوده به ویروس کرونا است و مردم باید این موضوع را جدی تلقی کرده و نظافت شخصی و بهداشت خود را کاملا رعایت کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بناب نیز در ادامه ی این جلسه با اشاره به علت فوت بیماران کرونایی گفت: ۱۰ نفری که در بیمارستان بناب فوت شده اند یا بیماری زمینه ای داشتند ویا سن آنها بالای ۶۰ سال بود و به علت ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن فوت شده اند.

دکتر رضایی با بیان اینکه شیوع کرونا در محیط خانواده ها بیشتر شده است، گفت متاسفانه افراد روستایی در آخرین  لحظه به بیمارستان مراجعه میکنند و در نتیجه بیشترین آسیب را می بینند بنابراین انتظار می رود مردم بناب در صورت داشتن هرگونه علایم مشکوک فورا به بیمارستان یا مرکز غربالگری مراجعه کنند.

وی در خاتمه با اشاره به  رعایت کامل بهداشت در بیمارستان بناب، افزود حفاظت فردی همکاران ما در سطح عالی بوده و به همه همکاران خود روزانه پکیج بهداشتی توزیع می شود و دلیل اینکه کادر درمان بناب تا به امروز در سلامتی به سر می برند رعایت همین  مسئله است.

گفتنی است کادر نظام سلامت شهرستان بناب انتظار دارند مردم بناب با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی مراقب سلامتی خود باشند و حدالامکان از تردد بی مورد در اجتماعات پرهیز کرده و حتما از دستکش و ماسک استفاده نمایند.