مهریه های سنگین سبب افزایش طلاق در جامعه شده‌است / حدود 25 درصد ازدواج ها در بناب منجر به طلاق می شود

به گزارش بناب نیوز حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بناب گفت: ازدواج زوج های جوانی که با مهریه های کمتری زندگی خود را آغاز کرده اند پایدارتر بوده و مسئولان با الگو قرار دادن این جوانان در جامعه باید چنین زوج هایی را تشویق کنند تا موجب تشویق سایر جوانان و خانواده ها شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نگران کننده آمار طلاق در جامعه و تبعات اجتماعی ناشی از آن اظهار داشت: همه نهادهای متولی در امور جوانان باید بحث آموزش را جدی بگیرند و در جلسات گزارش های خود را به طور مستند ارائه دهند.

باقری بنابی یادآوری کرد: مجلس شورای اسلامی با حساسیت و جدیت تمام پیگیر افزایش وام ازدواج است تا در کنار تأمین نیازهای ضروری جوانان، به اشتغال آن ها نیز کمک کند.

رئیس اداره ثبت احوال بناب در این جلسه با ارائه گزارشی از وقایع حیاتی شهرستان گفت: در سال 1398 دو هزار و 42 نوزاد در شهرستان بناب متولد و 764 نفر فوت شدند. همچنین در همین مدت یک هزار و 174 مورد ازدواج صورت گرفته که 262 نفر از آنها طلاق گرفتند.

عبدالرضا اسماعیل‌نیا افزود: در سه ماهه ابتدای امسال نیز 537 نوزاد متولد شده‌اند و 504 نفر فوتی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود 25 درصد ازدواج‌ها در بناب منجر به طلاق شده است تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای سال 99 تعداد 273 مورد ازدواج صورت گرفته که 40 مورد آن منجر به طلاق شده است.