معیار برگزاری مراسم عزاداری محرم، بیانات مقام معظم رهبری است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه مراسم ویژه محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ اظهار داشت: همانطوری که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید نصب‌العین باشد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اذعان کرد: عزاداری‌ها، دستجات و دادن احسان و نذری باید طوری باشد که خدای ناکرده در آینده شاهد فاجعه نباشیم؛ چرا که دشمنان در صدد هستند دین و دستگاه امام حسین (ع) را زیرسوال ببرند.

خطیب جمعه شهرستان بناب با اشاره به اهمیت و ضرورت پیاده شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: مؤمنین باید سعی و تلاش کنند تا جامعه را به سمت صلاح ببرند و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم شود.

حجت‌الاسلام باقری بنابی گفت: احتمالاً در جامعه افراد گناهکاری هم پیدا شوند ولی اگر افرادی در آن جامعه وجود دارند که در صدد اصلاح جامعه هستند، چنین جامعه‌ای ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به جریان مباهله خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام و به‌خصوص تاریخ شیعه 18 تا 25 ذی‌الحجه بسیار با اهمیت است و از آن جهت این هفته دارای منزلت واقع شده که اتفاقاتی بسیار مهم و حیاتی که آینده اسلام پس از حضرت محمد (ص) در این هفته رقم خورده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب، تصریح کرد: در واقع اتفاقات این ایام از آن جهت برای شیعیان بسیار بااهمیت است که سلسله اتفاقات رخ داده همگی در اثبات حقانیت امامت و ولایت حضرت علی (ع) و اهل بیت پیامبر(ص) است.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در ادامه 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامیداشت و گفت: در سایه تلاش و پایمردی آزادگان، جانبازان و رزمندگان اسلام بود که وجبی از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار نگرفت و چقدر ما مدیون آزادگان، شهدا، جانبازان و مدافعان حرم هستیم که برای کشور افتخار می‌آفرینند.