30 درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی ندارند / کمبود معلم در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حسین پارسامهر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب،  اظهار داشت: بر اساس اعلام برنامه سال تحصیلی جدید مدارس امسال از پانزدهم شهریورماه آغاز شده و آموزش و پرورش بناب در سال تحصیلی جدید با کمبود 45 معلم در مقطع ابتدایی مواجه است که امیدواریم نسبت به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شهرستان اقدام شود.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال 98 به‌دلیل شیوع ویروس کرونا روش آموزش از روال عادی خارج شد؛ افزود: در آن زمان آموزش حقیقی به مجازی تبدیل شد با وجود اینکه بیش از 80 درصد تدریس و آموزش اتفاق افتاده بود.

پارسامهر تصریح کرد: امسال همزمان با بازگشایی مدارس آموزش و پرورش براساس برنامه ابلاغی سه سناریو برای شرایط سفید، زرد و قرمز دارد و نسبت به شرایط موجود برنامه‌ریزی کرده است و تلاش خواهیم کرد آموزش تعطیل نشود.

مدیر آموزش و پرورش بناب با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 2 هزار و 448 نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در بناب به شبکه شاد دسترسی ندارند، متذکر شد: این تعداد 8.07 درصد دانش‌آموزان شهرستان بناب را شامل می‌شود که میانگین کشوری عدم دسترسی به شبکه شاد در کشور 30 درصد است.

پارسامهر خاطرنشان کرد: خیران مدرسه یار همچنین مسوولان شهرستان و مدیران واحدهای تولیدی در قالب کمک‌های مؤمنانه نسبت به تأمین امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت اقدام نمایند تا بتوانیم تمام دانش‌آموزان شهرستان را تحت پوشش شبکه شاد ببریم.