خروج دام از شهرستان بدون مجوز شبکه دامپزشکی ممنوع است

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه مشکلات قاچاق دام شهرستان با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، بخشدار و مسئولین ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه هدف از خروج غیر قانونی و فروش دام به قیمت بالا در خارج از مرزهای کشور، ایجاد التهاب در بازار داخلی می‌باشد اظهار داشت: هرگونه خروج دام از شهرستان باید منوط به کسب مجوز از شبکه دامپزشکی شهرستان باشد، در غیر اینصورت مصداق کالای قاچاق قلمداد خواهد شد.

وی در همین راستا بر ضرورت پلاک کوبی دام‌های سنگین و سبک تاکید کرد و افزود: عمده مشکل در این زمینه مربوط به دامداری‌های سنتی می‌باشد که گاها با پلاک کوبی دام‌ها مخالفت می‌کنند درحالیکه این مسئله به نفع خود دامداران خواهد بود.

شهریار فتحی همچنین از اداره جهاد کشاورزی خواست تا با برگزاری کلاس‌های توجیهی و همچنین با اتخاذ سیاست‌های تشویقی و تنبیهی ( عدم ارائه نهاده‌های دامی به افرادی که دام‌های خود را پلاک کوبی نکرده‌اند و ...) دامداران را ملزم به مشخص کردن هویت دام‌های خود از طریق پلاک کوبی نمایند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بر ایجاد شرایط لازم به منظور پلاک کوبی دام‌ها در میدان دواب شهرستان تاکید کرد و گفت این مسئله باعث خواهد شد افراد به منظور خرید و فروش دام‌های خود ملزم به پلاک کوبی شوند.