بی توجهی مردم و جولان کرونا / مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی با تأکید بر ضرورت اجرای محدودیت‌های کرونایی و رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شهروندان اظهار کرد: طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان و تعداد فوتی‌ها در سطح شهرستان هستیم و اگر محدودیت‌ها اعمال نشود و مردم همکاری نکنند در روزهای آتی با یک فاجعه بزرگ انسانی روبه‌رو خواهیم شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های طاقت فرسای پزشکان و کادر درمانی شهرستان تصریح کرد: فضای بیمارستان‌های ما محدود بوده و کادر درمانی نیز خسته شده‌اند و فضای بیمارستانی ما جوابگوی بیماران جدید کرونایی نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان بناب اضافه کرد: اگر بخواهیم شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی باشیم مستلزم این است که مسائل و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه اگر رعایت نکنیم مردم زیادی گرفتار این بیماری مزمن خواهند شد؛ تأکید کرد: از شهروندان انتظار داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها به مسئولان درمانی کمک کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات و مشورت‌های مقام معظم رهبری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید نصب‌العین مردم و مسئولان باشد؛ گفت: امروز زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عین عبادت و از طرف دیگر کمک به کادر درمان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ادارات باید پیشقدم باشند و مردم نیز برای حفظ جان خود و شهروندان در اجرای این دستورالعمل‌ها مسئولان را یاری و همراهی کنند.

لازم به ذکر است، شهرستان بناب نیز جزو 43 شهرستانی است که باید محدودیت‌های اجتماعی در آنها اعمال شود و قرار است طبق مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت‌های کرونایی وضع شده به مدت یک هفته در شهرستان بناب اعمال شود.