راه اندازی کمیته‌های عملیاتی برای مقابله با بیماری کرونا در شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان به ریاست معاون فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت و سایر اعضای ستاد کرونای شهرستان برگزار شد.

در این جلسه معاون فرماندار بناب با بیان اینکه هدف از تشکیل قرارگاه عملیاتی اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در سطح شهرستان می‌باشد اظهار داشت بر این اساس قرارگاه عملیاتی در سطح شهرستان را در قالب کمیته‌های ( کمیته حمایتی، کمیته اعمال محدودیت‌های اجتماعی (قرنطینه) برای افراد درگیر، کمیته پیگیری اعمال محدودیت برای رده‌های شغلی مصوب در ستاد، کمیته نظارت بر اعمال پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و نقاط پر خطر شهرستان، کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی و کمیته پاکسازی و گندزدائی محیط ) تقسیم بندی کرده‌ایم و اعضا، وظایف و مسئولیت‌های هر یک از کمیته‌ها به تفکیک مشخص شده است

حمید بالغ در ادامه با اشاره به اهداف و وظایف تشکیل کمیته‌ها گفت برای نمونه هدف از تشکیل کمیته حمایتی شناسائی اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه می‌باشد و از جمله وظایف این کمیته تامین اعتبارات مالی، جهت خرید تجهیزات و تامین بسته‌های معیشتی با همکاری تمامی خیرین عزیز شهرستان است.

وی شناسائی افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا (پی‌سی‌آر مثبت) را از جمله اهداف تشکیل کمیته اعمال محدودیت‌های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد از طرف این کمیته نسبت به قرنطینه افراد دارای (پی‌سی‌آر مثبت) پیگیری صورت خواهد گرفت و اعمال محدودیت‌های تردد و ممنوعیت خروج از منزل و ... از جمله وظایف این کمیته می‌باشد.

حمید بالغ اعمال قانون و یا ترغیب و تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از جمله اهداف تشکیل کمیته نظارت بر اعمال پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و نقاط پرخطر شهرستان بیان کرد و از اعضای این کمیته خواست تا همه روزه و بصورت مستمر وضعیت اماکن پرتردد شهرستان از جمله اماکنی که می بایست تعطیل باشند را کنترل نمایند .

معاون فرماندار بناب همچنین اطلاع رسانی از آخرین وضعیت شهرستان در خصوص بیماری کرونا را با هدف جلب مشارکت‌های مردمی، از جمله اهداف کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی بر شمرد و از اعضای کمیته پاکسازی و گندزدائی محیط هم در خواست کرد تا نسبت به ضدعفونی اماکن پرخطر اقدام نمایند.