ضرورت تسریع در حصارکشی گلشن امام حسن (ع) / منطقه صور پتانسیل تبدیل به قطب فرهنگی شهرستان را دارد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی باقری بنابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه خداوند در طول تاریخ با ظالمان برخورد نموده است، اظهار داشت: تاریخ سرشار از فرعونیان و نمرودیان، معاویه‌ها و یزیدها بوده است.

وی با اشاره به ضرورت عبرت‌گیری از حوادث تاریخ اظهار داشت: در کلام امیرالمومنین (ع) از نهج‌البلاغه ایشان همواره بر ضرورت عبرت‌پذیری و پندگیری از حوادث و رویدادهای تاریخی تاکید می‌فرمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه امروز پس از گذشت یک سال از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نام این شهید عزیز درخشان‌تر از قبل در منطقه و جهان می‌درخشد، گفت: اینچنین مرگی برازنده شهید سلیمانی بود و خداوند هرکه را بخواهد اینگونه عزیز می‌شمارد و دشمن او را خوار و ذلیل می‌کند 

فرماندار شهرستان بناب نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت و اهمیت فرهنگ‌سازی در امر مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: وضعیت بیماری در ماه‌های آبان و آذر در شهرستان نامناسب بود که پس از اتحاد و همدلی بین تمامی آحاد مردم و مسئولین بمنظور مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیماری با کاهش چشمگیری مواجه شد ولی متاسفانه طی روزهای اخیر با کاهش اهمیت مقابله با بیماری در بین مردم و عدم رعایت پروتکل‌ها میزان ابتلا افزایش یافته است که ادامه این روند می‌تواند نگران کننده باشد.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امسال برنامه‌های دهه فجر متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد لذا لازم است برنامه‌ها بگونه‌ای طراحی شود که ضمن تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود.

شهریار فتحی در ادامه با اشاره به نامناسب بودن وضعیت دیوار و حصارهای گلشن امام حسن (ع) اظهار داشت: این گلشن محل دفن ۱۲۰ شهید می‌باشد و تکریم مقام و جایگاه شهدا که خون پاک خود را در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب و دفاع از خاک کشور عزیزمان داده‌اند باید مورد توجه تمامی مسئولین قرار گیرد.

وی در همین راستا از شهرداری خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به دیوار و حصار کشی گلشن امام حسن (ع) اقدام کند 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده است، اظهار داشت: در بحث‌های فرهنگی سازمانی باید متولی امور و برنامه‌های فرهنگی باشد تا از آشفتگی و چند صدایی در این مسائل پرهیز شود.

محمد باقری بنابی با بیان اینکه روستای صور به پایگاه ملی تبدیل شده است، گفت: این منطقه پتانسیل تبدیل به قطب فرهنگی شهرستان را دارد.