موفقیت علمی جوانان بنابی با رهبری سید سعید آل هاشمی پژوهشگر برجسته بنابی

به گزارش بناب نیوز، تیم استارتاپ اِیزایمر « Aizheimer » ، متشکل از جوانان فعال بنابی به رهبری سید سعید آل هاشمی جوان کارآفرین و پژوهشگر بنابی حوزه سلامت دیجیتال، در رقابت های ورود به مرکز تکنولوژی سامسونگ-امیرکبیر (Samsung AUT Tech) ، موفق به ورود به دوره یازدهم شتابدهی شد.

لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از هوش مصنوعی (AI) توسط این استارتاپ در تشخیص بیماری آلزایمر (Alzheimer)، نام برگزیده برای این تیم استارتاپی ترکیبی از AI و Alzheimer و بصورت Aizheimer در نظر گرفته شده است.

بر اساس توضیحات سید سعید آل هاشمی به عنوان مدیرعامل و رهبر تیم استارتاپ بین المللی اِیزایمر، طبق آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در هر سه ثانیه یک نفر در جهان و در هر هفت دقیقه یک نفر در ایران به بیماری آلزایمر مبتلا می شود. در واقع، آلزایمر و دمانس به تنهایی ششمین علت مرگ و میر در جهان و سومین علت مرگ و میر در ایران می باشند.

هم اکنون در جهان بیش از ۶۰ میلیون بیمار آلزایمری وجود دارد که با ادامه روند فعلی تا سال ۲۰۵۰ به ۱۵۲ میلیون نفر خواهد رسید. در کشورمان نیز بیش از ۸۰۰ هزار نفر بیمار آلزایمری وجود دارد که براساس پیش بینی ها، تا دو دهه آینده به بیش از 2/5 میلیون نفر خواهد رسید که در نوع خود فاجعه بشمار می آید. ایشان در ادامه فرمودند، پیش‌بینی شده است که در ۱۰ سال آینده در جهان با یک اپیدمی آلزایمر و پارکینسون روبه‌رو خواهیم شد و علت دقیق آن متأسفانه فعلاً مشخص نیست.

تشخیص به موقع ابتلاء و استعداد ابتلای افراد به این بیماری، می تواند عمر بیمار را ۵ تا ۱۰ سال افزایش داده و سرعت روند پیشرفت بیماری را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. همچنین، رعایت موارد پیشگیری می تواند حدود 40 الی 60 درصد از احتمال ابتلاء به این بیماری ها را بکاهد‌.

استارتاپ بین المللی اِیزایمر (Aizheimer International Startup) با رویکرد کاهش هزینه های سیستم سلامت، پلتفرم پیشگیری، تشخیص (غربالگری) و درمان و توانبخشی بیماران آلزایمری می‌باشد که بستری آنلاین جهت کمک به غربالگری و تشخیص سریع، آسان و به موقع کاربران با ریسک ابتلاء به آلزایمر، کمک به ارائه توانبخشی شناختی به بیماران آلزایمری و کمک به افراد مستعد ابتلاء به آلزایمر با ارایه پکیج آنلاین و گجت های پیشگیری می‌باشد.

همچنین بُرد مشاورین علمی افتخاری این مجموعه متشکل از بیش از ۳۰ دانشمند، پروفسور، پزشک فوق تخصص و متخصص از سرتاسر جهان می باشد.

این استارتاپ (تیم استارتاپی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی سهند) هم اکنون بعنوان نخستین استارتاپ پذیرش شده خارج از استان تهران در طول یازده دوره گذشته، در مرکز تکنولوژی سامسونگ‌ - امیرکبیر، در محل برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقر گردیده و بصورت رسمی شروع به کار کرده است. چشم انداز این استارتاپ، تشکیل بزرگترین پلتفرم پیشگیری، تشخیص و درمان آلزایمر در جهان می باشد.

از اعضای تیم گسترده این استارتاپ که در رویداد داوری و پیچ دی حضور داشتند، می توان به افراد زیر اشاره کرد:

- سید سعید آل هاشمی (دانشجوی مهندسی برق - کنترل دانشگاه صنعتی سهند تبریز) از بناب
- فاضل امیرواحدی (دانشجوی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران) از بناب
- علی رابعی ( دانشجوی تکنولوژی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ایران ) از بناب
- صابر عبدالله زاده (دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی دانشگاه تبریز) از بناب
- ثنا صالحی (دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی سهند تبریز)
- نگین صفرخانلو (دانش آموز ریاضی - فیزیک دبیرستان شهدای روزنامه اطلاعات کرج)