برخورداری تصمیمات اتخاذ شده از پشتوانه مردمی، باعث جلب مشارکت مردم در اجرای تصمیمات می‌شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه کارگروه مشترک مدیریت پسماند و جمع آوری سگ‌های بلا صاحب این شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

فرماندار شهرستان بناب در این جلسه با بیان اینکه حفظ سلامتی و جان مردم باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولین باشد اظهار داشت متاسفانه گاهی گزارش‌هایی مبنی بر ورود پساب‌های خانگی به زمین‌های کشاورزی ارسال می‌شود که لازم است مسئولین مربوطه در این امر ورود جدی داشته باشند

شهریار فتحی ریشه مشکلات موجود در این حوزه را در سنتی بودن شبکه فاضلاب بناب دانست و افزود: امروز بیش از پیش ضرورت مدرن سازی شبکه فاضلاب شهری را احساس می‌کنیم چرا که در طی روزهای گذشته بر اثر بارش باران متاسفانه در نقاطی از شهر دفع فاضلاب شهری با مشکل روبرو شده بود که برازنده شهری چون بناب نیست لذا لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به مدرن سازی شبکه فاضلاب شهرستان بناب اقدام شود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه برگزاری جلسات بدون پیگیری مصوبات و تصمیمات صورت گرفته باعث می‌شود تا در روزمرگی گرفتار شویم و تکرار مکرر مشکلات موجود در یک حوزه موجب عادی شدن مشکل خواهد شد اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم مشکلات موجود در حوزه خود را شناسایی، دسته بندی و اولویت بندی نمایند و با پیگیری اولویت‌بندی‌های صورت گرفته در آخر هر سال گزارش دهند که چند درصد از مشکلات را در حوزه خود مرتفع ساخته‌اند.

فتحی با اشاره به ضرورت برخورداری از پشتوانه مردمی تصمیمات اتخاذ شده در حوزه‌های مختلف اظهار داشت دستگاه‌ها در تصمیمات مهم می‌توانند با راه‌اندازی سامانه‌هایی نظرات تخصصی، کارشناسی و مردمی را برای اجرای برنامه‌های خود و اخذ تصمیمات مربوطه جلب نمایند وی همچنین افزود برخورداری از پشتوانه مردمی تصمیمات باعث خواهد شد مردم خود در اجرای تصمیمات اتخاذ شده احساس مسئولیت نمایند و همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.

فرماندار بناب در ادامه با تاکید بر ضرورت پاک‌سازی ورودی‌‌های شهر و روستاها از نخاله‌ها و .... اظهار داشت: اولین تصویری که در افراد به هنگام ورود به یک شهر در ذهنشان ایجاد می‌شود بر اساس ظاهر و جلوه ورودی‌های آن شهر و منطقه خواهد بود لذا لازم است با پاکسازی ورودی‌های شهر به ارائه تصویری زیبا از فرهنگ و تمدن شهرستان بناب در ذهن مردم بپردازیم.

وی در ادامه به ضرورت انجام آموزش و فرهنگ سازی در امر جمع‌آوری زباله تاکید کرد و گفت: امروزه بسیاری از مشکلاتی که در امر جمع‌آوری و تفکیک و بازیافت زباله‌های شهری وجود دارد ناشی از عدم آشنائی مردم با اهمیت کاهش تولید زباله و ... می‌باشد که این مسئله با ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ سازی به میزان زیادی قابل مدیریت خواهد بود.

زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در شهرستان و ایجاد محلی برای جمع‌آوری و نگهداری آن‌ها از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان بناب بر ضرورت انجام آن تاکید کرد.