2 هزار دانش آموز بنابی همچنان فاقد گوشی و تبلت هستند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، از همان روزهای ابتدایی ورود کووید 19 و به عبارتی ویروس کرونا به کشورمان و اجباری شدن آموزش از راه دور، دیگر صدای زنگ تفریح در مدارس به گوش نرسید، مدارس تعطیل و دانش آموزان خانه نشین شدند.

در همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا بود که دانش آموزان یادگیری مطالب درسی را از طریق شبکه آموزش دنبال می کردند اما رفته رفته مدارس نیز با ایجاد گروه هایی در فضای مجازی سعی کردند تدریس خود را از این طریق به گوش دانش آموزان برسانند.

اما با همه این ها، هیچ کدام جای خالی تدریس در مدرسه و فراگیری به صورت مستقیم را برای دانش آموزان پر نکرد.

اپلیکیشن «شاد» یکی از راه هایی بود که دانش آموزان و معلمان مدارس با عضویت در این سامانه توانستند آموزش را دوباره از سر بگیرند اما این برنامه نیز خالی از اشکال و عاری از مشکلات نبوده و نیست، چرا که استفاده از این برنامه مشکلاتی را برای برخی دانش آموزان و خانواده های شهری و روستایی که به اینترنت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند، به وجود آورده و دست آنها را از فراگیری علم و دانش کوتاه تر کرده است.

قطعاً در این میان دانش آموزانی وجود دارند که بخاطر عدم وجود امکانات لازم برای آموزش از طریق فضای مجازی از تحصیل و آموزش بازمانده اند و علت آن را می توان کمبود امکانات از قبیل نبود گوشی و تبلت عنوان کرد که معضل مشترک بسیاری از افراد است.

این روزها قیمت گوشی و تبلت چنان بالا رفته است که بسیاری از خانواده ها قدرت خرید آن را ندارند که در این صورت یا فرزندان آنها از تحصیل محروم می شوند و یا اینکه باید از گوشی والدین استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در نشستی که با اصحاب رسانه داشت، اعلام کرد: 2 هزار و 500 دانش آموز بنابی فاقد تبلت و گوشی هوشمند بودند که به همت خیرین 500 دستگاه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه و تحویل شد.

حسین پارسامهر افزود: این حرکت در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه صورت گرفت و این تعداد تبلت برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه آموزشی «شاد» را نداشتند، تهیه شد.

وی گفت: هم اکنون 2 هزار دانش آموز بنابی نیز فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند که نیاز به تداون انفاق، همراهی و نیکوکاری در این شرایط خاص آموزش کرونایی دارند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش بناب، 544 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان وجود دارد که شیوع کرونا، ازدواج زودهنگام و سایر مشکلات اجتماعی باعث بازماندن این تعداد از دانش آموزان از ادامه تحصیل در سال تحصیلی جاری شده است.

با این یادآوری ها امید است خیرین عزیز که همواره در تمام صحنه ها در کنار محرومین قرار گرفته و گره گشای مشکلات آنان بوده اند، با تهیه این تعداد تبلت و گوشی همراه زمینه را برای ادامه تحصیل دانش آموزان، این آینده سازان کشور فراهم سازند.

نگارنده: جاوید بنابیان