فلسفه شورا انجام کار تیمی است / اعضای شورا منیت را قربانی منافع عمومی کنند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، مراسم تجلیل از اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، بخشدار بخش مرکزی و اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اعضای پنجمین دوره شورای های اسلامی شهرستان اظهار داشت افرادی که در اتخاذ تصمیمات منافع عمومی و منافع شهر و روستا را در نظر داشتند همواره در ذهن و ضمیر مردم می‌مانند و از آن‌ها به نیکی یاد خواهد شد.

شهریار فتحی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شوراهای شهر و روستا انتخاب شهردار و دهیار می‌باشد اظهار داشت از منتخبین جدید شوراهای شهرستان می‌خواهیم نهایت وسواسیت خود را در انتخاب شهردار و دهیار بکار بگیرند چرا که این افراد قرار است ۴ سال مسئولیت اجرای برنامه های عمرانی، بهداشتی، رفاهی و ... را در شهرها و روستاها بر عهده داشته باشند.

وی با اشاره به انتقاد مردم از تغییر زود هنگام شهرداران گفت رای مردم حق الناس است و رعایت حق‌الناس با انتخاب یک شهردار توانمند و با برنامه اتفاق خواهد افتاد.

فرماندار شهرستان بناب در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات شوراهای دوره پنجم گفت منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی می‌توانند و لازم است از نظرات و مشاوره‌های اعضای دوره پنجم استفاده نمایند.

وی بر پرهیز از تک روی و بر ضرورت انجام کار تیمی تاکید کرده و گفت فلسفه شورا انجام کار تیمی است و هرگونه تک روی به شورا و شهر و روستا آسیب خواهد زد و تنها با قربانی کردن منیت در راه خیر و منافع عمومی موفقیت حاصل خواهد شد. 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر ضرورت تقویت قوانین شوراها و انجام اصلاحات لازم در قانون انتخاب شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت پی‌گیر این مسئله در مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

باقری بنابی تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی را از جمله اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت اقدامات مجلس در حوزه نظارت خوب بوده است با این وجود برخی نواقص هم وجود دارد.

وی به مخالفت خود با تصویب طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و گفت متاسفانه بحث شفافیتی که قبلا مطرح شده بود در این مسئله رعایت نگردید وی همچنین با بیان اینکه افکار عمومی با تصویب این طرح مخالف است گفت بهتر است مجلس طرح های اساسی تر و مشکلات مردم را در اولویت خود قرار دهد.