مدیران تا مشکل بحران آب در منطقه پدید نیامده برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بناب، همه آحاد مردم را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توجه و عمل به توصیه های متولیان بهداشتی دعوت کرد و گفت: امروز کشور و به طبع آن دنیا با یک اپیدمی کشنده و ویرانگر دست و پنجه نرم می کند و عدم رعایت دستورات بهداشتی بحران موجود را حادتر خواهد کرد.

امام جمعه بناب با اشاره به آیه ۵۹ سوره نساء (یا ایهاالذین آمنوا اطیعوالله و اطیعواالرسول ...) اظهار داشت: مع الاسف بعد از صدر اسلام ابن آیه مصداق جامع پیدا نکرده و کافرین و منافقین با بدترین سوء استفاده از آیه شریفه خود را اولوالامر به جوامع اسلامی تحمیل کرده و اسلام را خانه ویران کردند.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا، علماء و امام خمینی (رض) این آیه در جمهوری اسلامی ایران مصداق واقعی پیدا کرده، پرچم آل پیغمبر در این کشور به اهتزاز درآمده است و معنای واقعی اولوالامر مشخص شده است.

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران منتسب به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده و سرتاسر جهان این نظام را با این خصیصه می شناسند، گفت: ولایت شناسنامه جمهوری اسلامی است و لازمه این حقیقت حفظ حریم و حرمت برای ولایت و امامت است، که ائمه (ع) نیز این را از ما خواسته اند و سفارش کرده اند که مایه زینت و آبروی ما باشید، مایه ذلت و آبروریزی ما نباشید.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان اینکه لازم است که کشور ما در همه مسائل مادی و معنوی اقتصاد، صنعت، علوم و فنون، اخلاق، فرهنگ و سبک زندگی پیشرو باشد، تصریح کرد: امروز دنیا دارد بروز حرکت می کند، ما هم باید بروز باشیم بلکه بیشتر و افزونتر؛ امروز دنیای تحول، نوآوری، بهینه سازی مصرف و پرهیز از اسراف است و این دین و مکتب ماست که قناعت پیشه کنیم در تمام زمینه ها، خصوصا در خوراک، پوشاک، نان و آب.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خطبه ها با تاکید بر اینکه هیچ ملتی با ثروت ملی خود چنین معامله و رفتار نمی کند، افزود: قبلا هم به مسئولان استانی و کشوری عرض کرده ام تا مشکل بحران آب پدید نیامده مدیریت و چاره جویی کنید، اینقدر آب زلال و مصفا را در اختیار صنایع منطقه قرار ندهید، بلکه برای صنعت از آب های صنعتی و تصفیه شده استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این امر جهاد ملی لازم دارد ما هم وظیفه داریم به مردم توصیه و روشنگری کنیم، چون هیچ دولت مقتدری بدون پشتوانه مردمی نمی تواند از عهده این مشکلات برآید، اما مدیران هم باید دقیقا برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند.

امام جمعه بناب در پایان با عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم، ماه عزا بر سالار و سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: شیفتگان و دلدادگان حضرت و هیئات مذهبی ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عمل به توصیه های مسئولین امر، مراسمات عزا و دسته جات عزاداری را در شان و منرلت سیدالشهدا باشکوه و عظمت خاص و رعایت تقوا و اخلاص برگزار کنند.