صحنه عاشورا در کربلا مصاف حق مطلق با باطل مطلق بود

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بناب، با اشاره به آیه ۹۲ سوره آل عمران که می گوید: هرگز به مقام سعادت نائل نمی شوید مگر آنکه از محبوب ترهای خود چشم پوشی کنید، اظهار داشت: امام حسین علیه السلام روز عاشورا در کربلا حقیقتی را به تصویر کشید که ماسوی الله را در حیرت فرو برد و جهان خلقت را به جهاد عظیم خود مشغول ساخت.

وی افزود: امام حسین (ع) در آن لشکرگاه کوچک خود همه خوبان عالم و محبوب ترهای خود را عرضه کرد و در کانون خطر قرار داد، در حالیکه رسم و رسوم تاریخ این است که زن و کودک باید در صحنه های بلا و فضای خشن دشمن در کنار بمانند.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه آوردن اهلبیت و زن و کودک به کربلا طرح و مشیت الهی بود و امام علیه السلام مجری و معمار آن بود، تصریح کرد: صحنه عاشورا در کربلا مصاف حق مطلق با کفر مطلق بود، و امام حسین علیه السلام مامور براندازی جبهه کفر بود که مستقیما نبوت، اسلام و آیات الهی را نشانه رفته بود و اگر اهلبیت همراه امام نبود طرف اصلی نهضت ناقص می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: بطوری که پیامبر اکرم (ص) در جریان مباهله برای به زانو درآوردن مسیحیت خمسه طاهره را به میدان آورد، اباعبدالله الحسین (ع) نیز عزیزترین های خود را به میدان بلا آورد تا کفر را به زانو بزند و حقیقت اسلام را آشکار سازد، یعنی در واقع امام یک کاروان جامع خبرنگار، مبلغ و مبلغه با خود آورد و با لباس اسارت در قلب حکومت اموی نفوذ داد تا جریان نهضت عاشورا در بستر تاریخ مدفون نشود.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) روز عاشورا در کربلا نشان داد هر انقلاب بزرگ و تاریخ ساز مقاومت، جهاد و هزینه لازم دارد، در حالیکه در اثر فجایع خلفای بنی امیه و آل ابوسفیان فتنه و بلای عظیمی بشریت را فراگرفته بود که یا باید اسلام محمدی نابود و سربریده می شد و یا پسر فاطمه (س) تکه تکه و سربریده می شد و راه سومی در کار نبود.

امام جمعه بناب در ادامه خطبه ها با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی علیه ایران اگر یک عده خوبان و صالحین پیشمرگ نشده و به شهادت نمی رسیدند، امروز ایران به این عظمت، عزت و قدرت نبود، افزود: همین دهه ۹۰ اگر حاج قاسم سلیمانی و یارانش راحت طلبی را انتخاب نموده و پنجه در پنجه داعش و آمریکا نگذاشته بودند، امروز وضع کشور ما بدتر از افغانستان و فلسطین بود.