وضعیت هشدار کرونا در بناب / ظرفیت بیمارستان‌ها پر شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به افزایش روزانه تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان ها  در بناب تکمیل و در حال سرریز بوده و وضعیت آرامستان ها مناسب نیست!

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات طاقت فرسای مسئولان بیمارستان ها و کادر درمان خاطرنشان کرد: کادر درمان و پرستاران خسته شده اند و اگر می خواهیم این قشر زحمتکش نیز تا حدودی به آرامش برسند باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی برنامه های غیرضروری، عدم حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک به کمک کادر درمان بشتابیم.

امام جمعه بناب با بیان اینکه دعا و استغفار در جامعه فراموش شده است، ماه صفر را بهترین فرصت برای دعا، استغفار و دادن صدقه مناسب دانست و از مردم خواست برای رهایی از این بلای خانمان سوز کرونا دعا و استغفار را فراموش نکنند.

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب و زیربنای همه‌ احکام اسلامی است ،گفت: این امر واجب در جامعه مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است و این فریضه باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با انتقاد از مدیران و مسوولان به‌خاطر عدم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: در اوضاع و احوال کنونی مسوولان، مدیران، طلاب، روحانیون و علمای بزرگوار نباید بی‌تفاوت باشند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رنگ ببازد.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه بناب یادآور شد: از دولتمردان تازه نفس که با عنوان انقلابی و جهادی پا به عرصه خدمت گذاشته‌اند، انتظار می‌رود به داد این فریضه مظلوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برسند و نگذارند این فریضه تا این حد مظلوم واقع شود و خطرناک تر از آن اینکه حالت بی‌تفاوتی جامعه را پر کند.