جلسه بررسی مشکلات ورزش جانبازان و افراد دارای معلولیت شهرستان بناب برگزار شد

 به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان بناب، جلسه بررسی مشکلات ورزش جانبازان و افراد دارای معلولیت شهرستان بناب صبح امروز با حضور علی کشفیا رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی، شهریار فتحی فرماندار شهرستان بناب، سید مجید یزدانی رئیس ورزش و جوانان بناب و جمعی از مسئولین ادارات و هیئات ورزشی شهرستان بناب برگزار شد.

فرماندار شهرستان بناب در این جلسه از ادارات و ارگان های اجرایی شهرستان خواست تا قانون حمایت از افراد دارای معلولیت چه در بحث مناسب سازی اماکن عمومی و چه در بحث ورزشی را با جدیّت اجرا کنند.

شهریار فتحی با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات در کشورمان همواره معجزه می کند، خاطر نشان کرد: مسئولین ادارات برای حل همه مشکلات به ویژه مشکلات ورزش توانیابان باید پیگیری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در انتها با انتقاد از این موضوع که روسای ادارات در برخی موارد به جای پیگیری برای حل مشکلات، زبان به انتقاد از یکدیگر می گشایند، تصریح کرد: انتقاد باید برای مردم باشد نه مسئولین، چرا که مسئولین در مقام عمل هستند و باید پاسخگوی مردم و مشکلات آنها باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب نیز در این جلسه از فعالیت حدود ۴۰ ورزشکار جانباز و دارای معلولیت در شهرستان بناب خبر داد و افزود: هیئت ورزش جانبازان معلولین بناب از یک سال قبل فعالیت خود را در این شهرستان در رشته های مختلف آغاز کرده و در این مدت به موفقیت خوبی مانند کسب مقام سوم استان در رشته تیراندازی با کمان رسیده است.

سیدمجید یزدانی همچنین با تاکید بر لزوم کلاس بندی ورزشکاران دارای معلولیت در بناب، اظهار داشت: از هیئت استان خواهشمندیم برای حضور ورزشکاران این شهرستان در عرصه قهرمانی نسبت به کلاس بندی آن ها اقدام کند.

وی در انتها با اشاره به اینکه خلا برگزاری مسابقات استانی برای ورزشکاران توان‌یاب مشهود است، تصریح کرد: چون تاکنون مسابقات استانی برگزار نشده است متاسفانه ورزشکاران دارای معلولیت در شهرستانها شناخته نشده اند.

رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ایران جزو ۳ کشور پیشرو در ورزش افراد دارای معلولیت در دنیاست، خاطرنشان کرد: هدف از ورزش افراد دارای معلولیت در دنیا قهرمانی نیست بلکه توجه به این موضوع برای سلامت جسمی و روحی توانیابان صورت می گیرد.

علی کشفیا همچنین توجه مسئولین شهرستان بناب به ورزش جانبازان و افراد دارای معلولیت را قابل ستایش دانسته و اظهار داشت: هیئت ورزش جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی نیز آمادگی دارد در زمینه های استعدادیابی، کلاس بندی، اعزام مربی و تهیه برخی تجهیزات با هیئت ورزش جانبازان و معلولین بناب همکاری کند.