حسن عباس نژاد در جلسه بررسی مشکلات تالاب قره قشلاق در بناب با گرامیداشت ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب ها با اشاره به اهمیت حفاظت از تالاب قره قشلاق به عنوان گنجینه ای از گونه های جانوری و گیاهی در شمالغرب، اظهار داشت: برای اینکه حفاظت از این تالاب بهتر مدیریت شود با تدوین برنامه جامعی کمیته منطقه ای حفاظت از آن راه اندازی کرده ایم.

وی تصریح کرد: تالاب قره قشلاق در حوزه استحفاظی دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان_غربی و ۴ شهرستان بناب، ملکان، میاندوآب و چهار برج واقع شده و مدیریت اکوسیستمی اقتضا می کند برنامه حفاظت از این تالاب با کمیته منطقه ای متشکل از این ۴ شهرستان مدیریت شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجانشرقی همچنین با تکذیب خبر انتقال مدیریت این تالاب از بناب به ملکان، خاطرنشان کرد: در کمیته منطقه ای مذکور کما فی السابق دبیرخانه دائمی شهرستان بناب تعریف شده ولی مدیریت تالاب به صورت دوره ای بین ۴ شهرستان عضو این کمیته تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هر ۴ شهرستان حوزه این تالاب در حفاظت از آن مسئولیت دارند و مطلب منتشر شده از زبان بنده در جلسه شهرستان ملکان ناشی از سوء برداشت خبرنگار صداوسیما در شهرستان ملکان بود.

عباس نژاد همچنین در انتها در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام گرفته در موضوع آلایندگی صنایع در شهرستان بناب از شکایت این اداره کل از نیروگاه سهند بناب خبر داد و عنوان کرد: اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی نیروگاه سهند و فولاد صنعت بناب را به عنوان صنایع آلاینده استان معرفی کرده است و حتی به خاطر مازوت سوزی در نیروگاه سهند نیز از این نیروگاه شکایت کرده و اکنون این پرونده قضایی در جریان است.