نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی: فرمانداری مرند به فرمانداری ویژه ارتقا می‌یابد/ تبدیل 11 روستای مرند و جلفا به شهر

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی از طی شدن مراحل پایانی ارتقای فرمانداری مرند به فرمانداری ویژه خبر داد.

محمد حسن‌نژاد صبح امروز در جمع مردم مرند با اشاره به اقدامات انجام شده برای رشد و توسعه شهرستان‌های مرند و جلفا از نظر کشاورزی اظهار کرد: با وجود اینکه شغل اکثر اهالی شهرستان‌های مرند و جلفا کشاورزی و دامپروری است، در اجرای انتقال آب رودخانه ارس و بهره‌برداری از آن با مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد آب شرب مرند، جلفا، هادیشهر، زنوز، بناب  مرند و 81 روستا تسریع خواهد شد.

وی شهرستان‌های مرند و جلفا را از نظر تردد کامیون‌های باری و مسافری با قرار گرفتن در جاده ترانزیت اروپا و آسیا از نظر اقتصادی برای منطقه و کشور و ایجاد اشتغال مهم دانست.

حسن‌نژاد گفت: با اقدامات انجام یافته و هماهنگی بین مسئولان اجرایی شهرستان بزرگراه مرند - ایواوغلی، مرند - جلفا، مرند - بازرگان، جلفا - اصلاندوز، راه‌آهن مرند - تبریز و جلفا - بازرگان هر کدام با پیشرفت 25 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از حل مشکل سندهای مالکیت شهرک صنعتی شماره یک مرند، ناحیه صنعتی زنوز، هادیشهر، ایری و سیه‌رود خبر داد.

وی افزود: در شهرستان مرند با وجود قابلیت‌های موجود چینی مظروف و صنایع چوب، شهرک تخصصی چینی و مبل راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول از گازرسانی به روستاهای کوهکمر، قینر،کمار علیا و سفلی، هلق و الوان از توابع شهرستان‌های مرند و جلفا تا آخر سال ‌جاری خبر داد.

حسن‌نژاد افزود: برای حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی با وجود دارا بودن بیش از 300 شرکت فعال تولیدی در منطقه از منابع توسعه صندوق ملی کشور و اخذ وام، همچنین با حمایت از واحدهای تولیدی توسط وزارتخانه‌های ذی‌ربط شاهد تحول تولید و ایجاد اشتغال در صنعت و معدن خواهیم بود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه از طی مراحل پایانی ارتقای فرمانداری ویژه و بخشداری کشکسرای خبر داد و اظهار کرد: براساس تقسیمات جدید کشوری و تبدیل شدن روستاهای بالای 3 هزار و 500 نفر به شهر، 11 روستا از روستاهای شهرستان‌های مرند و جلفا به وزارت کشور معرفی شده که در حال اجرای مراحل اداری هستند.

حسن‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، تسریع در راه‌اندازی بیمارستان جدید مرند، درمانگاه زنوز، شبانه‌روزی کردن مراکز بهداشتی و درمانی در بخش یامچی و کشکسرای، تاسیس دانشکده پزشکی در مرند، تکمیل ورزشگاه یک‌هزار نفری و سالن 3 هزار نفری ولیعصر، همچنین تکمیل امکانات پیست اسکی پیام مرند به عنوان بزرگ‌ترین پیست شمال‌غرب کشور را از دیگر اقدامات و نیازهای اهالی منطقه برشمرد.

وی گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی هر چه بیشتر مسئولان منطقه و استانی، اعتبارات کافی برای طرح‌های عمرانی و خدماتی در منطقه به موقع تخصیص یابد.