نبود تجهیزات رسانه‌ای بناب تا کی

بناب با توجه به توانمندی‌های بالای خود نیازمند دفتر خبری و امکانات مربوط به آن بود که با قول مدیرکل صدا و سیمای استان در آینده راه‌انداری می‌شود،اما اینک نبود تجهیزات رسانه‌ای مشکل دیگری به مشکلات افزوده است.

از آنجایی که عملکرد نامطلوب و قابل تأمل سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در انعکاس اخبار و رویدادهای مختلف، متنوع و حتی مهم شهرستان بناب مدت‌هاست به بحث تکراری گلایه‌های مردم و مسئولان این شهرستان تبدیل شده است، این بار نیز دامنگیر مدیرکل رسانه ملی در استان و معاونان وی شد.

علی نواداد مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی به اتفاق تنی چند از مدیران این مرکز برای بررسی مسائل و مشکلات خبر شهرستان و نیز پیگیری امور مربوط به ساختمان دفتر خبری شهرستان در سفر یکروزه به بناب، جلساتی با مسئولان آن از جمله امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بناب داشتند.

برابر گزارش‌های دریافتی از این جلسات چنین تصور می‌شود که سفر مسئولان صدا و سیمای استان به این شهرستان دستاوردهای خوبی برای شهرستان به همراه داشت که ایجاد و راه‌اندازی دفتر خبری بناب در آینده نزدیک یکی از دستاوردهای این سفر می‌تواند باشد که با مساعدت شورای اسلامی شهر و شهردار ان به زودی شاهد راه‌اندازی این دفتر خواهیم بود.

این در حالی است که شهرستان بناب با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای خود در تمام زمینه‌ها باید زودتر از اینها صاحب دفتر خبری و امکانات مربوط به آن می‌شد اما باز جای شکرش باقی است.

قابل تأمل اینکه مدتی است خبرنگار فعال و سخت‌کوش صدا و سیما در شهرستان بناب به دلیل نقص فنی در دوربین تصویربرداری نمی‌تواند اخبار شهرستان را تهیه و ارسال کند، مراجعات مکرر ایشان به مسئولان مربوطه برای حل مشکل، متأسفانه هیچ ثمری نداشته و همین امر باعث شد خبر حضور یکروزه مسئولان محترم صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی در شهرستان بناب رسانه‌ای نشود که باید گفت«گل بود به سبزه نیز آراسته شد».

با تصور این قضیه این فکر به ذهن خطور می‌کند که اخبار شهرستان بناب با وجود دوربین تصویربرداری چنان روی آنتن می‌رفت که موجبات گلایه‌های مردم و مسئولان را در پی داشت و اکنون که دوربین را نیز ندارد، چه وضعی پیش خواهد آمد، خدا می‌داند.

از این رو انتظار می‌رود مسئولان شهرستان در کنار اختصاص محل و مکان مناسب برای دفتر خبری، فکری اساسی و اهتمامی جدی در خصوص حل مشکل دوربین تصویربرداری خبرنگار برای ارسال گزارشات خبری شهرستان نیز داشته باشند.

از طرفی شنیده می‌شود، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز دستور لازم را از رئیس رسانه ملی در خصوص نیازهای اساسی خبرنگار شهرستان اخذ کرده است که قطعاً محقق شدن آن نیاز به زمان خواهد داشت.

.