مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی: در طول شش ماهه اول‌ سال، 95 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: این شرکت در طول شش ماهه اول‌ سال حدود 50 کیلومتر در تبریز و 45 کیلومتر نیز در سایر شهرهای استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام داده است.

رضا پوررجب با اشاره به تصفیه‌خانه‌های موجود و فعال استان گفت: در حال حاضر این شرکت در شهرهای بزرگ از جمله تبریز، مراغه، میانه، سراب، مرند، جلفا، اهر و عجب‌شیر هشت تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مدار بهره‌برداری دارد.

وی تاکید کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد به عنوان نهمین تصفیه‌خانه فاضلاب استان، پنجمین تصفیه‌خانه فاضلاب است که در دوران خدمت دولت نهم و دهم در این استان به زودی با حضور وزیر نیرو و استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، تصفیه‌خانه فاضلاب بناب با پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصدی را جزو پروژه های مهر ماندگار در استان عنوان کرد و افزود: برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بناب 80 میلیارد ریال هزینه شده و برای آماده شدن جهت بهره‌برداری نیاز به 50 میلیارد ریال اعتبار است که با تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز تا پایان فعالیت دولت دهم آماده بهره‌برداری خواهد شد.

پوررجب با اشاره به اینکه سیستم یکپارچه کردن مدیریت شهری و روستایی در آب و فاضلاب در مراحل اولیه قرار داد، تصریح کرد: یکپارچه بودن سیستم‌های مدیریتی بسیار کار خوبی است و اگر مدیریت واحد حاکم شود، از هدررفت منابع جلوگیری شده، خدمات از یک منبع به شهرها و روستاها تزریق می‌شود که خدمات بهتری ارائه خواهد شد و قطعاً پیشرفت طرح‌ها بالاتر رفته و کیفیت کارها مطلوب‌تر می‌شود.