بناب در اشتغالزایی به رتبه ششم در آذربایجان شرقی ارتقا یافت

فرماندار بناب گفت: در یک ماه گذشته رتبه استانی شهرستان بناب در زمینه اشتغال 9 پله صعود کرد.

سعید برقی عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب با ابراز خرسندی از پیشرفت چشمگیر عملکرد این کارگروه در یک ماه اخیر اظهار کرد: تا امروز حدود 81 درصد تعهدات اشتغالزایی شهرستان محقق شده که آمار قابل قبولی است.

ف وی، از ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین صنعت، معدن و تجارت نیز موسسه نگارنصر سپاه خواست با تکمیل تعهدات باقیمانده خود از سهمیه اشتغالزایی برای تحقق صددرصدی تعهدات این شهرستان تلاش کنند.

فرماندار بناب تاکید کرد: مشاغل خانگی به عنوان یکی از راه‌های کاهش نرخ بیکاری باید مورد توجه قرار بگیرد و در این میان بانک‌ها با ارائه تسهیلات مورد نیاز می‌توانند به افزایش این نوع از شغل کمک خوبی داشته باشند که در رفع بیکاری موثر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی میزان تعهدات اشتغالزایی این شهرستان را در سال‌ جاری 3 هزار و 151 نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان تعهد، یک‌هزار و 994 نفر در زمینه اقتصادی است که تا امروز یک‌ هزار و 151 نفر از آن محقق شده و یک‌هزار و 157 نفر هم به بخش مسکن مربوط می‌شود که تا امروز یک‌هزار و 401 نفر یعنی بیشتر از تعهدات محقق شده است.

محمود پورلطفعلی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع برای 2 هزار و 552 نفر در شهرستان بناب فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی، از صدور یک‌هزار و 48 فقره مجوز برای ایجاد و فعالیت مشاغل خانگی تا امروز خبرداد و گفت: برای این تعداد مشاغل خانگی تا امروز مبلغ 9 هزار و 44 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی در قالب مرحله اول پرداخت شده و مبلغ 11 هزار و537 میلیون ریال تسهیلات نیز در قالب اعتبارات مرحله دوم اختصاص یافته که در حال معرفی به بانک هستند.

پورلطفعلی، استقبال مردم بناب از طرح حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی را مطلوب و گسترده ارزیابی کرد و تصریح کرد: در صورت ادامه همکاری‌های خوب بانک‌های عامل، شاهد رونق و تحول این بخش در شهرستان خواهیم بود.