38 مدرسه در شهرستان بناب نیاز به بازسازی مجدد دارند

نماینده مردم بناب درمجلس گفت: 38 مدرسه از مجموع مدارس این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند.

حجت الاسلام شیخ محمد باقری بنابی در نشست مدیران مدارس مقاطع سه گانه شهرستان بناب با بیان این مطلب اظهار داشت: هم اکنون درشهرستان بناب 135 مدرسه وجود دارد که 38 باب از آنها به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

وی افزود: اگر کار تخریب و بازسازی این مدارس فقط بر عهده دولت گذاشته شود، بیش از هفت سال طول می کشد بنابراین باید از ظرفیت مشارکت خیران مدرسه ساز نیز استفاده شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم برنامه ریزی جهت استفاده از مشارکترهای مادی اولیای دانش آموزان و همچنین نیکوکاران برای رونق و بهسازی مدارس گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان باید برای این کار همت کنند.

باقری بنابی در ادامه با اشاره به نقش اصلی مدیریت درمواقع بحران اظهارکرد: یک مدیر خوب باید نیازها و آسیبهای مجموعه تحت مدیریتش را به خوبی بشناسد و با معلمان و دانش آموزان ارتباط خوبی برقرار کند.

وی از سه عامل دلسوزی، انگیزه و تکریم جایگاه ممتاز معلمان بعنوان شاخصه های لازم برای شناخت معلمان شایسته نام برد و گفت: متأسفانه میزان دلسوزی و انگیزه در بین معلمان و مدیران درحد پایینی قرار دارد.

این نماینده مجلس سپس از مسئولان آموزش و پرورش خواست موضوع انگیزه بخشی به معلمان و کارکنان را جدی بگیرند و آن را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمبود انگیزه کاری درمعلمان موجب افت تحصیلی دانش آموزان درآینده می شود.

وی همچنین با اعلام حمایت مجلس شورای اسلامی از مجموعه آموزش و پرورش گفت: هر لایحه و طرحی که درخصوص آموزش و پرورش به مجلس بیاید، حتماً در اولین فرصت تصویب می شود.

باقری بنابی از توزیع نامناسب کتب درسی برخی از مقاطع تحصیلی نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه تا امروز که 4 ماه از شروع سال تحصیلی جدید می گذرد، هنوز برخی از کتابها به دست دانش آموزان نرسیده است.

دبیرکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باتأکید بر لزوم ادامه تشکیل جلسات همفکری و هم اندیشی مدیران مدارس بناب بصورت سه ماهانه اعلام کرد: در آخر هر سال تحصیلی سه نفر از مدیران نمونه و پرتلاش شهرستان به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.