بازدید فرماندار بناب از روستای ینگی کند خوشه مهر

فرماندار بناب یکی از مشکلات و تهدیدات آینده کشور را کمبود آب اعلام کرد و بر صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب آشامیدنی و کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش از ظهر امروز که به اتفاق جمعی از مسئولان شهرستان برای بررسی مسائل و مشکلات روستای «ینگی کند خوشه مهر» بناب به این روستا سفر کرده بود؛ در جمع اهالی این روستا یکی از مشکلات و تهدیدات آینده کشور را کمبود آب اعلام کرد و بر صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب آشامیدنی و کشاورزی تأکید کرد.

دولت احمدی‌نژاد فاصله طبقاتی را کاهش داده است وی سپس با اشاره به کارهای زیربنایی صورت گرفته در کشور و در دولت‌های نهم و دهم افزود: با اجرای کارهای زیربنایی که در کشور صورت گرفت؛ فاصله طبقاتی در زمان این دولت به شدت کاهش یافته است.

فرماندار بناب ضمن تأکید بر هوشیاری مردم در آستانه انتخابات اذعان کرد: عده‌ای سعی می‌کنند در آستانه انتخابات با طرح برخی مسائل و نسبت دادن آن به رئیس جمهور اهداف سیاسی خود را در جامعه پیاده کنند، از این رو انتظار می‌رود با حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کسی که پیرو خط رهبری است، او را انتخاب کنیم.

پرداخت یارانه‌ها هیچ تأثیری در افزایش تورم در جامعه ندارد برقی با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها هیچ تأثیری در افزایش تورم در جامعه ندارد؛ تصریح کرد: تأثیر روانی تحریم‌ها باعث افزایش تورم شده است.

وی ادامه داد: گرانی‌هایی که بر اثر تحریم طی سال‌های اخیر به مردم ایران تحمیل شده، اگر به پیشرفته‌ترین کشور اروپایی تحمیل می‌شد، از مدت‌ها پیش آن کشور ساقط می‌شد.

بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از سیمای روستای «ینگی کند خوشه مهر» بناب گفت: مردم این روستا از تمام خدمات اولیه و اساسی دولت بهره‌مند هستند و چهار شهید والامقام را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.

ناصر بزازبنابی با بیان اینکه طرح هادی در سال 89 در این روستا اجرا شده است؛ گفت: طی سال گذشته و امسال حدود 500 میلیون ریال از محل ارزش افزوده برای اجرای طرح‌های عمرانی این روستا اختصاص یافته است.

وی برای مشارکت در اجرای طرح‌های روستا خواستار همکاری مردم با شورای روستا و دهیاری شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بناب در ادامه نشست گفت: تاکنون 87 سند روستایی برای خانه‌های روستایی در شده و 60 پرونده نیز تشکیل یافته و آماده واگذاری اسناد است.

احمد قاسمی افزود: 45 درصد خانوارهای روستای «ینگی‌کند» خوشه مهر از تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی استفاده کرده‌اند و تاکنون بالغ بر 10 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات سال 91 اخیراً ابلاغ شده خواستار استفاده مردم روستا از تسهیلات مقاوم‌سازی شد.

«روستای ینگی کند خوشه مهر» از توابع شهرستان بناب دارای 290 خانوار و یک هزار و 100 نفر جمعیت بوده و اکثر اهالی به شغل کشاورزی مشغول هستند.