زمین لرزه بار دیگر ارسباران را لرزاند

زلزله عصرامروز ارسباران باردیگر هموطنانمان در شهرستان های اهر و رزقان هراسان کرد.

اگرچه هنوز از وضعیت روستاهای کانون زلزله خبری در دست نیست ولی فرماندار اهر از مصدوم شدن دو نفر در اهر خبر داد.

فرماندار شهرستان اهر از وارد آمدن خسارت هایی به برخی منازل در مناطق شهری و روستاهای این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد: در سرکشی که از مناطق شهری و روستایی این شهرستان به عمل آمد، برخی از ساختمان ها در این مناطق آسیب دیده و دیوارها و سقف آنها ترک هایی برداشته است.

دو نفر از اهالی شهر اهر که به دلیل ترس از زلزله در حال خروج از منازلشان بودند، از برخی نواحی بدن خود آسیب هایی دیده بودند که با حضور نیروهای امدادرسان تحت مداوا قرار گرفتند.

تا این لحظه گزارشی از خسارت ها و تلفات احتمالی زلزله شامگاه امروز که با کانون ورزقان به وقوع پیوسته به دست نرسیده است.

به طور قطع این زلزله خسارت هایی به دنبال داشته که در سریع ترین زمان ممکن و دریافت گزارش در این زمینه اعلام خواهد شد.

زمین لرزه ای به بزرگی 4.

7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر در مختصات عرض شمالی 38،39 و طول شرقی 46،84درجه ساعت 18 و 40 دقیقه و 49 ثانیه امروز شهرستان ورزقان در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران را لرزاند.

این زمین لرزه همچنین باعث وارد آمدن جراحت به دو نفر از اهالی روستای شهسوار از توابع هریس شد.

منازل روستایی و شهری هریس آسیبی از زلزله ندیده اند فرماندار شهرستان هریس گفت: خوشبختانه هیچ گونه خسارتی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان بر اثر زلزله عصر امروز وارد نشده است.

ب داریوش مرادی شنبه شب در گفت و گویی اظهارکرد: با توجه به گزارش های دریافتی از مناطق شهری و روستایی این زلزله هیچ گونه تخریبی دربر نداشته و تلفات جانی هم نداشتیم.

وی اضافه کرد: ساختمان هایی که بر اثر زلزله 21 مراد امسال در هریس اسیب دیده و تخریب شده بودند، هم اکنون بازسازی شده اند و با توجه به استحکامی که در ساخت آنها لحاظ شده هیچ گونه آسیبی ندیده اند.

مرادی تاکید کرد: با این استحکام حتی زلزله هفت ریشتری هم نمی تواند به این ساختمان ها آسیبی وارد کند.

زلزله ورزقان در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی دو مجروح داشت مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله شامگاه شنبه در شهرستان ورزقان در شمال شرقی این استان باعث مجروح شدن دو نفر از اهالی روستای شهسوار از توابع شهرستان هریس شد.

خلیل ساعی، در گفت و گویی اظهارکرد: این دو نفر با حضور به موقع نیروهای هلال احمر به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.

وی افزود: در تماسی که با فرمانداران شهرستان های اهر، هریس و ورزقان داشتیم، گزارش ها حاکی از تداوم پس لرزه ها در این مناطق بوده و روستاییان در خارج از منازل خود به سر می برند.

ساعی گفت: هم اینک نیروهای جمعیت هلال احمر در منطقه به حالت آماده باش بوده و نیروهای خود را از دیگر مناطق برای امداد رسانی احتمالی فراخوانده اند.

اعزام 16 امدادگر به 5 روستا مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ضمن تایید وقوع زلزله در آذربایجان شرقی از اعزام 16 امدادگر در قالب چهار تیم ارزیاب به روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر و هریس خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگویی، با بیان اینکه در ساعت 18:40 عصر امروز زلزله‌ای به بزرگی 4.

7 ریشتر در اعماق درونی زمین مرز بین شهرستان هریس و اهر را لرزاند گفت: این لرزش حوالی روستاهای پیریوسفیان و ساری‌یارقان از شهرستان اهر بوده است.

وی افزود: این لرزش روستاهای قیزقاتان، شیخ‌سوار و ین‌گجه از شهرستان هریس را نیز لرزاند.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه تاکنون ارتباط تلفن ثابت و موبایل در این منطقه قطع شده است گفت: چهار تیم ارزیاب از شهرستان‌های اطراف برای بررسی میزان خسارت احتمالی به این منطقه اعزام شده‌اند اما هنوز این 16 امدادگر اعزام شده اطلاعاتی از میزان خسارات ارسال نکرده‌اند.