وضعیت طرح مسکن مهر بناب همچنان نابسامان است/هیچکس پاسخگو نیست

با وجود گذشت سال‌ها از آغاز اجرای طرح مسکن مهر در بناب، اجرای این طرح در دو سال اخیر با موانع و مشکلات مختلفی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مشکلات طرح مسکن مهر که قسمتی از آنها به کم لطفی مسئولان و قسمت بیشترش به ضعف عملکرد تعاونی‌های مسکن مربوط می‌شود، همچنان ادامه داشته و از آینده نگران کننده‌ای برخوردار است.

این در حالی است که هیچ مسئول و اداره‌ای تقصیر این مشکل بزرگ را بر عهده نمی‌گیرد و همه به نوعی فرافکنی می‌کنند.

این بار هم مثل ماه‌های گذشته جلسه شورای مسکن بناب به منظور بررسی مشکلات این بخش با حضور مسئولان استانی و محلی، نمایندگان تعاونی‌های مسکن مهر و نماینده مردم بناب در مجلس برگزار شد، اما باز هم نتیجه خوب و قانع کننده‌ای نداشت.

راه و شهرسازی به مصوبات شورای مسکن اهمیت نمی‌دهد فرماندار بناب از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اظهار گلایه کرد و گفت: متأسفانه مسئولان و کارشناسان این اداره کل به نیازها و مصوبات جلسات شورای مسکن بناب اهمیت نمی‌دهند و راضی به اجرایی شدن این مصوبات نیستند.

سعید برقی با بیان اینکه جلسات شورای مسکن بناب هرگز تشریفاتی نیست، افزود: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان باید دلیل توقف مصوبات شورای مسکن بناب و کند بودن اجرای طرح مسکن مهر در بناب را اعلام کنند.

تعاونی‌ها کم کار هستند مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست مشکلات مربوط به اجرای طرح مسکن مهر در بناب را متوجه کم کاری تعاونی‌های مسکن دانست و گفت: این اداره کل تقصیری دراین زمینه ندارد، بلکه ما فقط می توانیم به مسائل شهرک جدید ولی عصر(عج) بناب که طرح مسکن مهر در آنجا اجرا می‌شود، رسیدگی کنیم.

اروجعلی علیزاده اظهارکرد: هر تعاونی که نمی‌تواند کار کند باید خودش پاسخگو باشد و دیگران را متهم نکند.

وی با بیان اینکه در سطح آذربایجان‌شرقی تعاونی‌های مسکن بیشتری مشکل دارند، گفت: ما برای برطرف کردن بخشی از مشکلات آنها فقط می‌توانیم درخواست افزایش وام برای آنها کرده و یا براساس قیمت روز با آنها قرارداد سه جانبه منعقد کنیم.

علیزاده همچنین ضمن تشکر از همکاری خوب بانک مسکن استان در اجرای طرح مسکن مهر گفت: هفته آینده در جلسه کمیته راهبردی استان مشکلات بانک‌های عامل استان در این زمینه بررسی می‌شود.

تشکیل جلسه مسکلات مسکن مهر را حل نمی‌کند نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با مشاهده این وضعیت گفت: چنین جلساتی برای حل مشکلات مسکن مهر بناب نتیجه نمی‌دهد و اگر وضعیت این طور ادامه یابد تا سه سال آینده هم نمی‌توان از این طرح بهره‌برداری کرد.

حجت الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی گفت: این مشکلات باید پس از یک هفته طی جلسه‌ای در حضور معاون عمرانی استاندار بررسی شود.

بر اساس این گزارش، طرح مسکن مهر بناب سه سال قبل با داشتن رتبه برتر در سطح کشور به عنوان شهرستان پیشتاز شناخته می‌شد، اما هم اکنون ضمن کندی روند اجرای طرح با مشکلات مختلفی گریبانگیر است.