2 کتابخانه مصوب سفرهای ریاست جمهوری بناب همچنان در انتظار تامین اعتبار

 فرماندار بناب با انتقاد از کمبود فضای کتابخانه عمومی در این شهرستان گفت: دو کتابخانه مصوب سفرهای ریاست جمهوری برای شهرستان بناب تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

سعید برقی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان آذربایجان‌شرقی تشکیل یافت، از کمبود فضای کتابخانه عمومی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت:  شهرستان بناب از لحاظ کمبود فضای کتابخانه عمومی با مشکل اساسی مواجه است و تعداد کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان نسبت به جمعیت آن از شهرهای هم‌تراز استان کمتر است.

وی افزود: شهر بناب حداقل به دو باب کتابخانه بزرگ و استاندارد نیاز دارد که میانگین آن پنج باب است.

برقی با بیان اینکه این دو کتابخانه در جریان سفر ریاست جمهوری به استان تصویب شده است، گفت: متأسفانه اجرای این مصوبه به دلیل تأمین نشدن اعتبار لازم تاکنون محقق نشده است و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان باید آن را پیگیری کند.

فرماندار بناب همچنین از کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سطح استان خبر داد و گفت: انجمن کتابخانه‌‌های عمومی بناب برای سومین سال متوالی توانست عنوان برتر را در بین انجمن‌های استان به خود اختصاص دهد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب همچنین از کسب رتبه برتر کتابخانه عمومی شهریار بناب در بین کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهارکرد: بر اساس ارزیابی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه عمومی شهریار بناب توانست عنوان کتابخانه نمونه استانی را در بین 102 کتابخانه عمومی 29 شهرستان استان آذربایجان‌شرقی کسب کند.