برگزاری نخستین دوره المپیادهای علمی حوزه‌های علمیه شمال‌غرب کشور در بناب

معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب از برگزاری نخستین دوره المپیادهای علمی حوزه‌های علمیه شمال‌غرب کشور در سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام رسول جوانی ظهر امروز در حاشیه نشست یک روزه معاونان پژوهشی حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور به خبرنگاران گفت: این دوره از المپیادها با هدف افزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب در عرصه‌های علمی و پژوهشی، کمک به کاربردی کردن آموزه‌های متون درسی و تقویت امر پژوهش و نگارش آثار علمی، شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنان و همچنین تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه مطالعه و پژوهش در بین طلاب و اساتید برگزار می‌شود.

وی سیاست‌های کلان برگزاری این المپیادها را نیز ارتباط فعال و اثربخش مدارس علمیه با یکدیگر، جلب مشارکت اساتید، مدیران، طلاب و فضلای حوزه ها در فرآیند برگزاری المپیاد، شناسایی نقاط ضعف و قوت واحدهای آموزشی و همچنین توجه به سطوح مختلف طلاب و توانایی‌های آنان عنوان کرد.

جوانی گفت: این دوره از المپیادها در سطح حوزه‌های علمیه استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان، اردبیل و حوزه علمیه منطقه ویژه بناب برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی حوزه علمیه شهرستان بناب گفت: نخستین دوره المپیادهای علمی حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور در سال تحصیلی 92-91 در دو مرحله استانی و منطقه‌ای به شیوه پایه‌ای و برای پایه‌های تحصیلی یک تا شش برگزار می‌شود.

جوانی تصریح کرد: هرکدام از مراحل استانی و منطقه‌ای دارای دو بخش آموزش محور و پژوهش محور است که مرحله استانی در بهار 92 در سطح استان‌ها و مرحله منطقه‌ای شمال‌غرب در تابستان 92 به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری دو مرحله در سطح استان‌ها، از مجموع شش حوزه علمیه استانی 180 نفر برای رقابت در مرحله منطقه‌ای شمال غرب کشور معرفی می‌شوند و در پایان مرحله منطقه‌ای در نهایت 18 نفر به عنوان نفرات برگزیده شمال‌غرب کشور انتخاب و تجلیل می‌شوند.

جوانی گفت: به تنهایی به عنوان منطقه ویژه و یک حوزه مستقل شناخته شده و همتراز با حوزه‌های علمیه استانی است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 700 نفر طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه بناب مشغول به تحصیل هستند.