130 هزار مسجد در کشور امام جماعت ندارد

رئیس تبلیغات اسلامی بناب با بیان اینکه هم اکنون 130 هزار مسجد در سطح کشور فاقد امام جماعت هستند، گفت: مسئولان باید برای پشتیبانی مادی از مساجد تدبیر کنند.

حجت‌الاسلام رسول یگانه ظهر امروز در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اظهار کرد: برای تقویت هویت دینی جوانان ابزار و امکانات و حمایت مالی نیاز است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 130 هزار مسجد در سطح کشور فاقد امام جماعت هستند؛ افزود: مسئولان باید برای پشتیبانی مادی از مساجد تدبیر کنند.

یگانه ادامه داد: از 190 مسجد موجود در سطح شهرستان بناب 35 مسجد فعال هستند که یک پنجم آمار مساجد موجود در سطح شهرستان است.

وی تصریح کرد: از 35 مسجد فعال نیز با کمال تأسف در تعدادی از آن‌ها با مشکل ایاب و ذهاب روحانی مواجه هستیم.

یگانه در عین حال اظهار کرد: اگر به جای امکانات و سالن‌های ورزشی موجود صدها سالن متعدد نیز احداث کنیم ولی به مسائل زیربنایی توجه نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بناب نیز در این نشست از افزایش دو برابری اعتبارات فرهنگی در بودجه سال آینده این شهرداری خبر داد و گفت: این نهاد همواره برای مسائل فرهنگی جوانان تلاش می‌کند.

علیرضا اصغری افزود: بهسازی و ساماندهی ورزشگاه باستانی، احداث پیست موتورسواری و ماشین‌سواری و همچنین افزایش تعداد نمازخانه‌های سطح شهر و پارک‌ها از جمله کارهای در دست انجام شهرداری بناب است.