10 هزار و 300 هکتار از اراضی بناب زیر کشت غلات رفت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب گفت: در سال زراعی جاری، 10 هزار و 300 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت محصولات غلات " گندم و جو " رفته است.

جعفرصادقی با بیان اینکه شهرستان بناب با وسعت 778 کیلومتر مربع در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی واقع شده است افزود: جمعیت شاغل در بخش کشاورزی این شهرستان نسبت به سایر بخش های اقتصادی، صنعت و معدن از درصد بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی و آب و هوایی مساعد نسبت به بقیه مناطق استان و درصد بالای سطح این اراضی، بخش زراعت را در این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار کرده است افزود: امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب در اول سال زراعی این میزان زیر کشت محصولات غلات رفته است.

صادقی با بیان اینکه مقدار 293 تن بذور اصلاح شده ارقام دیم و آبی شامل الوند، پیشگام، آذر2 و سرداری بین زارعین به قیمت یارانه ای توزیع شده است افزود: سطح مزارع کشت شده نسبت به برنامه پیش بینی شده کشت غلات در این شهرستان 100 درصد است.

وی با بیان اینکه مقدار 2 هزار 902 هکتار از مزارع گندم و جو در شهرستان بناب تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است افزود: امید است با تدوام بارندگیها و افزایش روان آبها، سال زراعی پرآب همراه با عملکرد بالای تولیدات کشاورزی نسبت به سالهای قبل داشته باشیم.