باقری بنابی: با توافق به عمل آمده با مسئولان بانک مرکزی مشکل «صندوق نصر» بناب برطرف می‌شود/ ادغام با مؤسسه اعتباری

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل «صندوق نصر» بناب در آینده نزدیک خبرداد.

حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری بنابی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مورد مؤسسه قرض‌الحسنه صندوق "نصر" بناب در ماه‌های اخیر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان و شهرستان همچنین در جلسات متعددی که با مسئولان بانک مرکزی انجام گرفت، در نهایت با عنایت مسئولان بانک مرکزی مشکلات این صندوق حل شده و قرار است به زودی با ادغام در یکی از مؤسسات اعتباری فعالیت عادی در این صندوق ادامه یابد.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در روزهای آخر سال و فشارهایی که به مردم و سپرده‌گذاران این صندوق در ماه‌های اخیر وارد شد، سپرده‌گذاران زیادی هر روز ضمن تماس و ارسال پیامک و یا دیدار حضوری مشکلات این صندوق را مطرح کرده همچنین مطالبات خود را پیگیر بودند که در نهایت این مشکل با مساعدت مسئولان بانک مرکزی حل شد.

وی در ادامه از مسئولان صندوق "نصر" نیز خواست تا همکاری لازم را با مجموعه بانک مرکزی به عمل آورند تا در آستانه عید نوروز مردم و سپرده‌گذاران با مشکل مواجه نشوند.

باقری بنابی از مردم خواست تا همکاری لازم را با مسئولان صندوق نصر به عمل آورده تا به نوعی نباشد که مردم برای دریافت مطالبات خود به صورت دسته جمعی به صندوق هجوم آورند که قطعاً پاسخگویی در این حالت مقدور و میسر نخواهد بود از این رو مردم سعی کنند با آرامش و حفظ متانت با مسئولان صندوق همکاری کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در عین حال از مردم خواست از این پس در زمان سپرده‌گذاری به مؤسسات و صندوق‌هایی که مجوز لازم از بانک مرکزی را دارند، اطمینان کنند و از افتتاح حساب در مؤسسات بدون مجوز پرهیز کنند و در صورت عدم داشتن آگاهی و اطلاع از سوابق صندوق مردم به انها اعتماد نکنند.

بنابراین گزارش، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به موسسه‌ای که قرار است صندوق "نصر" با آن ادغام شود، اشاره‌ای نکرد و گفت: از نخستین روزی که مشکل برای این صندوق پیش آمد، در جلسات متعدد با مسئولان بانک مرکزی در صدد حل مشکل بودیم ولی به خاطر اینکه موضوع نهایی شود، آن را رسانه‌ای نمی‌کردیم.