نماینده مردم بناب صبح روز جمعه در نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان بناب حضور یافت و به سوالات خبرنگاران جواب داد.

تحلیل پیام نوروزی مقام معظم رهبری حجت الاسلام شیخ محمد ( رضا) باقری بنابی در این دیدار ابتدا به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: پیام هایی که ایشان هر ساله در ابتدای سال ایراد می فرمایند یکی از الطاف خفیه ی الهی است که کاملا حساب شده بیان می شود و نشان از آگاهی و درایت همه جانبه ی ایشان دارد.

حماسه ی اقتصادی وی ادامه داد: ایشان پنج سال است که در زمینه ی مسائل اقتصادی صحبت می کنند و امسال را نیز سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی نام گذاری کرده اند که این نشان می دهد در نظر ایشان بزرگترین و اساسی ترین مشکل کشور همان مشکلات اقتصادی می باشد.

باقری بنابی اظهار داشت: به نظر بنده باید آمادگی خود برای افزایش بستر سازی در تمامی مسائل بویژه ی مسائل اقتصادی را افزایش دهند و شعار امسال را بعنوان منشور اخلاقی، سیاسی، و اقتصادی کشور قلمداد نموده و بر اساس آن عمل کنند.

وی سپس به تحلیل حماسه ی اقتصادی و سیاسی پرداخت و گفت: حماسه ی اقتصادی یعنی آنکه اقداماتی که تاکنون انجام نشده را انجام داد و سالی را رقم زد که نسبت به سال های گذشته بی نظیر باشد.

در این میان وظیفه ی مجلس بستر سازی و ایجاد قوانین لازم برای افزایش تولیدات و وظیفه ی دولت حمایت از تولید کنندگان می باشد.

هدفمندی یارانه ها وی به بحث هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: می توان با هدفمندی درست یارانه حماسه ی اقتصادی را رقم زد.

باید بر خلاف سال های گذشته که بستر درستی برای این طرح ایجاد نشد بسترهای مناسب و سالم اقتصادی ایجاد گشته و بر اساس آن اقدام شود.

به گفته وی هدفمندی یارانه ها در صورتی که درست اجرا شود اقتصاد کشور را نجات خواهد داد و در غیر اینصورت لطمات جبران ناپذیری را به آن وارد خواهد آورد.

وی در پاسخ به سوال که منظور از اجرای صحیح طرح هدفمندی را چه چیزی می داند گفت: اجرای درست و صحیح این طرح یعنی فعال کردن دوباره ی طرح های تولیدی و تکمیل طرح های ناتمامی که در بسیاری از مناطق نیمه تمام رها شده اند.

اگر هدفمندی همراه با پمپاژ نقدینگی به کشور باشد منجر به رکود تولید و وارد آوردن ضربات مهلک بر پیکره ی اقتصاد کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: کسانی که در صدد انتقاد از تلاشهای مجلس برای متوقف کردن مرحله ی دوم طرح هدفمندی یارانه ها هستند درک درستی از مباحث توسعه ای ندارند و آنرا فقط در مسافرت های استانی و شهرستانی پرشمار و دیدار و بازدید خلاصه می کنند.

حماسه ی سیاسی باقری بنابی سپس به تشریح بخش دوم شعار امسال پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در زمینه ی انتخابات ریاست جمهوری مطالبی ایراد فرمودند و بهترین شاخص را برای رییس جمهور آینده معرفی کردند و آن داشتن تمامی نقاط قوت رییس جمهورهای گذشته و نداشتن نقاط ضعف آنها می باشد.

وی افزود: باید بر اساس این شاخص ها رییس جمهوری انتخاب شود که از چهره ی مقبول داخلی و بین المللی برخوردار باشد و بتواند با تمامی گروه ها وسلایق موجود در فضای سیاسی کشور به تعامل بپردازد.

به گفته نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته عده ای مجهول و امتحان پس نداده وارد گود انتخابات شده و با شعار های پوپولیستی و عوام فریبانه بر روی احساسات مردم موج سواری کردند.

لذا باید فردی ولایی، انتخاب پس داده، و سرد و گرم چشیده را روانه نهاد ریاست جمهوری کرد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم حضور تمامی سلایق سیاسی در عرصه ی انتخابات اشاره کرد و از شورای نگهبان خواست سعه ی صدر بیشتری در ارتباط با رسیدگی به صلاحیت کاندیدا ها از خود نشان دهد.

مباحث حوزه ی انتخابیه نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی سپس به چند سوال در زمینه ی مسائل شهرستانی پاسخ داد که مسائل ایجاد شده در زمینه ی احداث زندان در بناب ، زمینه سازی برای آغاز فاز 3 و 4 نیروگاه حرارتی سهند بناب، و خرید زمین برای دانشگاه بناب از آنجمله بود.

همانگونه که اطلاع دارید اخیرا پیامکی از سوی فرستنده ای نامعلوم به برخی شهروندان بنابی ارسال شده و در آن به مخالفت  نماینده ی پیشین بناب در مجلس شورای اسلامی با احداث زندان در بناب اشاره شده بود که این امر باعث جبهه گیری موافقان و مخالفان این طرح شد.

همانگونه که در نظرات یکی از پست های پیشین سایت در مورد احداث زندان در بناب مشاهده نموده اید، این طرح مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالف برخی از شهروندان بنابی از احداث زندان در بناب گفت: این طرح بیش از ده سال است که در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گرفته است وبر اساس نامه نگاری هایی که اخیرا صورت پذیرفته شده است تاکید شده که این زندان باید در شهرستان بناب احداث شود.

به گفته وی چند صد زندانی بنابی در زندان مراغه هستند که به دلیل نبود کانون حمایت از زندانیان نمی توانیم از آنان آنگونه که باید و شاید حمایت به عمل آوریم و در صورت احداث زندان در بناب این افراد و خانواده های آنان را می توانیم تحت پوشش این کانون قرار داده و از آنان حمایت کنیم.

وی همچنین گفت: اگرچه نفس پدیده ی زندان ناپسند و نامطلوب است ولی با توسعه ی شهر و افزایش جمعیت شهرستان نیاز به احداث آن احساس می شود.

نیروگاه حرارتی سهند بناب وی سپس به به بحث نیروگاه سهند بناب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این نیروگاه چندین ماه است که از سوخت گاز استفاده می کند و برخی از نگرانی های زیست محیطی مربوط به آن حل شده است.

به گفته وی اقدامات و مکاتباتی در زمینه ی آغاز فاز 3 و 4 این نیروگاه انجاه شده و موانع محیط زیستی آن نیز رفع شده است.

دانشگاه بناب باقری بنابی به مباحث مطرح شده در زمینه ی خرید زمین مجاور پارک فدک برای سایت شماره دو دانشگاه بناب اشاره کرد و گفت: دانشگاه بناب بعنوان دانشگاه مادر این شهرستان باید مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

به گفته ی وی احداث دانشگاه در زمین فعلی کار اشتباهی بوده و امکان توسعه در آن به هیچ وجه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه بناب باید از همان ابتدا در یک زمین حداقل پنجاه هکتاری احداث می شد و عدم این کار نشان از غیر کارشناسی بودن آن در آغاز امر دارد.

نیروسازی و نخبه پروری یکی از انتقاداتی که به نمایندگان اکثر ادوار شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی وارد می باشد عدم نخبه پروری و نیرو سازی از میان نیروهای بومی و علاقمند به کار در زمینه های مدیریتی و اجرایی شهرستان است که به معضلی فراگیر در سطح شهرتان بدل شده و با وجود تعداد چشمگیری از مدیران جوان و فارغ التحصیل شده از مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر کشور شاهد حضور مدیرانی غیر بومی از شهرهای مختلف استان و حتی استان های دیگر در پست های مدیریتی ادارت شهرستان هستیم که این امر به نارضایتی مردم و سرخوردگی قشر نخبه ی این شهرستان منجر شده است.

باقری بنابی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: قبول دارم که مشکلاتی در زمینه ی نیروسازی در شهرستان بناب موجود است و البته در ادوار گذشته نیز با این مشکل دست به گریبان بوده ایم.

بسیاری از بنابیان تحصیل کرده و تاثیر گذار متاسفانه آنطور که باید و شاید در سطح شهرستان شناسانده نشده اند و اعتنایی به آنان نمی شود که این موجبات دلسردی آنان را فراهم می آورد.

وی افزود: در بیشتر موارد جوانان نخبگان تحصیلکرده ی بنابی دنبال پست و مقام نیستند بلکه تنها می خواهند شناخته شده و به آنان دلگرمی داده شود.

توسعه ی همه ی جانبه ی شهر در گرو اهمیت دادن و کمک گرفتن از نخبگان این شهرستان است که امیدواریم با برگزاری نشست هایی مداوم با قشر فرهیخته و نخبه ی جامعه قدم های اساسی را در جهت بکار گماردن نیروهای بومی و متخصص بر سر پست های کلیدی شهرستان برداریم.

لزوم توجه جدی به بحث رسانه ها باقری بنابی در انتهای این جلسه به نقش مهم و پررنگ رسانه ها در جهت پیشرفت وتوسعه اشاره کرد و گفت: شهری که خواهان پیشرفت و توسعه باشد نیازمند داشتن مطبوعات، وب سایت ها، وبلاگ ها، و خبرنگارانی است که مسئولان را همیشه به چالش کشیده و زمینه ی تحرک و مسئولیت پذیری بیشتر آنان را فراهم آورند که متاسفانه در شهرستان بناب تا بحال اینگونه نبوده و بجز تعداد بسیار معدودی خبرنگار و نشریه و سایت چیز دیگری ندیده ایم که این امر باعث شده در برخی موارد شاهد عدم پاسخگویی شفاف مسئولین شویم.