مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی: واگذاری شهرک صنعتی شماره 2 بناب منوط به حل مشکلات است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در بناب گفت: مصمم هستیم با حل مشکلات شهرک صنعتی شماره دو بناب آن را در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

محمدعلی عسگری بعد از ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه شهرک صنعتی شماره دو بناب برای واگذاری به متقاضیان و سرمایه‌گذاران آماده است ولی به دلیل داشتن معارض همچنان راکد مانده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این شهرک از چند ماه قبل آغاز شده است، گفت: به دلیل بحث مشکلات معارضان، این طرح هنوز راکد مانده است.

عسگری اظهار امیدواری کرد؛ با مساعدت مسئولان منطقه و شهرستان و حل این مشکل به زودی شاهد اجرایی شدن این پروژه و اجرای مصوبه هیئت وزیران در شهرستان بناب باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام زیرساخت‌های اساسی و مهیا شدن زمینه آغاز عملیات اجرایی این شهرک افزود: مصمم هستیم با توجه به نیاز منطقه و پاسخ به متقاضیان و صنعتگران عزیز، مشکل موجود را حل کنیم و آن را در اختیار صنعتگران و سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

به گفته وی، شهرک صنعتی شماره دو بناب در زمینی به مساحت 800 هکتار در اراضی روستای«چپقلو» واقع شده است.

این گزارش حاکی است، شهرک صنعتی شماره دو بناب جزو مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی است و فرماندار بناب در آخرین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال‌91 اعلام کرده بود که شهرک صنعتی شماره دو بناب آنقدر مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته که حتی مسئولان و کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز تا امروز مکان آن را نمی‌شناسند.

سعید برقی فرماندار بناب تصریح کرد: زمین این شهرک دارای مشکلات حقوقی و ثبتی بوده و مشکل این زمین هرگز حل نخواهد شد.

وی افزود: این امر به این دلیل است که مسیر خرید و تملک زمین مورد نظر از ابتدا نادرست بوده است.

این در حالی است که به دلیل عدم حل مشکلات این شهرک تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران این شهرستان به علت طولانی شدن حل مشکلات این شهرک در صدد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی دیگر شهرهای استان برآمده‌اند.

از این رو با توجه به قرار گرفتن در آستانه دور چهارم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی تلاش مضاعف مسئولان را می‌طلبد تا شاهد تصویب نهایی و عملیاتی شدن مصوبه دور دوم سفر هیئت دولت به شهرستان بناب باشیم.