حجت الاسلام باقری بنابی: شرایط حاکم بر کشور نشانگر برخی انتخابهای نادرست درگذشته است

امام جمعه بناب گفت: هرگونه امانتی را باید به اهل آن سپرد تا مشکلی متوجه کشور نشود، شرایط موجود نشان می دهد در گذشته برخی انتخاب ها ناصحیح بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی شامگاه روز جمعه درجمع مسئولین و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب با بیان اینکه امانت در فرهنگ اسلامی معنای وسیع و گسترده دارد؛ گفت: مسئولیت ها در هر جامعه ای که شئون اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را شامل می گردد، امانتی است که باید آن را به اهلش سپرد و با سپردن امانت به دست افراد پاک نباید گذاشت مشکلی بوجود آید.

وی همچنین افزود: اداره کشور و آن هم کشوری مثل ایران اسلامی در شرایطی که امروز با آن شرایط دست و پنجه نرم می کند و انواع مشکلات درونی و بیرونی برآن حاکم است، نیازمند فردی کاردان و باتجربه است.

امام جمعه بناب تأکید کرد: مسئولین خیلی از مشکلات موجود را به ما نمی گویند.

هم اکنون ایران اسلامی در یک جنگ تمام عیار سیاسی و اقتصادی قرارگرفته و شرایطی که حاکم است، در تاریخ انقلاب اسلامی ابداً سابقه نداشته و همه آنها نشانه آن است که در گذشته برخی انتخابها ناصحیح بوده است.

وی درادامه خود با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید با احساسات تند وارد شویم، اظهار کرد: امروز اگر با احساسات تند وارد شویم، در انتخاب باز دچار اشتباه شده و شرایط سنگین تری به مملکت وارد خواهد شد.

لذا باید حساب شده وارد صحنه شویم و چه خوب است به مردم اجازه دهیم تا مستقیماً از رهبر خود دستور بگیرند.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: مردم در 34 سال گذشته نشان داده اند که حرف رهبر خود را بهتر می فهمند و انصافاً رمز و رموز همدیگر را بهتر می دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه مداخله واسطه ها کار را خراب می کند، گفت: نباید بیانات رهبر معظم انقلاب را به نفع خود تعبیر کنیم، بگذاریم مردم از آن استفاده کنند.

چون هرگونه دخالت افراد واسطه انتخابات را از حالت طبیعی خود خارج خواهدکرد.

وی همچنین نظرات علما و مراجع دینی را بعنوان چشم بیدار اسلام در انتخاب فرد اصلح ضروری دانست و تأکید کرد: هرگونه اظهار نظر اختلاف برانگیز از سوی افراد خام، ناپخته و تازه به دوران رسیده ما را از مسیر اصلی انتخاب دور خواهد کرد.

باقری بنابی به آسیبهای وارد شده به کشور در بخشهای مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: نباید بهانه به دست دشمن داد، کشور دائماً در منگنه تحریم قرار گرفته که خیلی ازآنها را خودمان بوجود آورده ایم.

حجت الاسلام باقری بنابی با انتقاد شدید از گرانی و بیکاری حاکم برکشور عنوان کرد: گرانی لحظه به لحظه، نه ساعت به ساعت کمر مردم را شکسته، وقتی یک حلب روغن نباتی 100 هزار تومان باشد انسان خجالت می کشد حرف بزند و من خجالت می کشم ازاین جایگاه حرف بزنم.

پول ملی ما بقدری بی ارزش شده که حیثیت نظام را زیر سئوال برده است.

در حالی که نظام مقصر نیست، مقصر اصلی من نوعی هستم که امانت را بدست امانتدار ندادیم.

وی در عین حال اظهارکرد: این موضوع به آن منزله نیست که درکشور کارنشده است، بلکه مملکت ما در34 سال گذشته به اندازه یکصد سال به پیشرفتهای بزرگ علمی و زیربنایی دست یافته است.

حجت الاسلام باقری بنابی اذعان کرد: مردم ایران، کوچک و بزرگ این شرایط را می بینند که این وضع باید خاتمه یافته و اشتباهات گذشته تکرار نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اداره کشور سنگین است و باید کسی آن را اداره کند که تمام نقاط قوت را داشته باشد و ضعفهای گذشته در وی نباشد.

باقری بنابی تصریح کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مراقب باشیم که اتاقهای فکر دشمن برای انتخابات ایران برنامه دارند.

همه ما باید ضمن حفظ هوشیاری، توصیه های رهبری را جدی بگیریم و التهاب بوجود نیاوریم.

نگذاریم به اختلافات دامن زده شود، احترامها را حفظ کنیم.

.