مرکز درمانی فاقد اورژانس "بیمارستان" نیست

فرماندار بناب گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی باید تکلیف بیمارستان شهدای بناب را روشن کنند ، چون بیمارستانی که فاقد اورژانس است بیمارستان نیست.

سعید برقی صبح امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اشاره به اینکه بازرسی های بهداشتی از مراکز عرضه مواد غذایی باید مرتب و پیوسته انجام شود؛ گفت: فروشندگان مواد غذایی و تولیدکنندگاه مواد غذایی باید از لحاظ بهداشتی کنترل شوند تا از بروز بیماری و آلودگی درسطح جامعه جلوگیری شود.

وی همچنین با تأکید برلزوم برخورد با فروشندگان سموم کشاورزی غیرمجاز و بدون پروانه درسطح شهرستان، مسئولین جهادکشاورزی را ملزم به همکاری و برخورد با افراد متخلف دانست.

برقی با بیان اینکه درجامعه مشکل اداری و بی نظمی داریم؛ گفت: مسئولان ذیربط نمی خواهند خود را درگیر کار کنند و طوری حرکت می کنند که مسئولیت ها را به گردن دیگران بیندازند.

وی مسئولان شبکه بهداشت و درمان بناب را موظف کرد از کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی بازدید مستمر داشته باشند.

فرماندار بناب تصریح کرد: تنها برخورد قانونی با افراد متخلف آنها را از ادامه تخلفات احتمالی باز می دارد.

در ادامه این نشست رئیس حفاظت محیط زیست بناب با ارائه گزارشی از وضعیت راه اندازی تصفیه خانه واحدهای تولیدی منطقه گفت: از 26 واحد تولیدی 19 واحد به ایجاد و راه اندازی تصفیه خانه اقدام نموده اند که 12 واحد تولیدی تصفیه خانه استاندارد دارند و 4 واحد تصفیه خانه نیز تا پایان شهریور راه اندازی می شوند و 6 واحد دیگر که هنوز اقدامی نکرده اند، بعنوان واحدهای آلاینده به دارایی معرفی شدند.

صیاد لطفی افزود: تعداد 8 واحد تولیدی شهرستان بناب دارای انشعاب فاضلاب هستند و درتلاشیم انشعاب فاضلاب درمجتمع شهریار به شبکه فاضلاب وصل گردد که خروجی آن تا تصفیه خانه فاضلاب شهری ادامه یافته و با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب این مشکل کاملاً مرتفع خواهد شد.

عضو سازمان نظام پزشکی بناب نیز در این نشست با اشاره به کمبود پزشک در بیمارستان شهدا بناب گفت: در این بیمارستان صرفاً از ساعت 8 صبح الی 11 می توان پزشک دید و در صورتی که غیراین ساعات مریضی به این بیمارستان مراجعه کند، با نبود پزشک مواجه خواهد شد.

دکتر مهین اشرفیان افزود: این بیمارستان تنها با پرستار اداره می شود که پاسخگوی خیل مراجعین نیست.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهدا به رغم اینکه دو سال از افتتاح آن می گذرد، تنها نام یک بیمارستان را یدک می کشد و جا دارد مسئولین امر تدابیرلازم را در زمینه تأمین پزشک مورد نیاز انجام دهند.

دکتر اشرفیان تصریح کرد: متأسفانه اورژانس بیمارستان شهدا بناب همچنان تعطیل است.

رئیس شبکه دامپزشکی بناب نیز دراین نشست با ارائه گزارشی از فعالیتهای این شبکه گفت: طی دو ماه گذشته سالجاری در یک هزار و 600 مورد بازدید 4 هزار و 482 کیلو فراورده دامی غیربهداشتی و 3هزارو 700 کیلو نهاده های دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم شده اند.

دکتر مهدی حامی افزود: کل کشتار دامی درروستاهای منطقه سازماندهی شده و هم اکنون درهیچ یک از روستاهای منطقه کشتار غیرمجاز دام نداریم که این طرح برای اولین بار درسطح استان استان آذربایجان شرقی در شهرستان بناب اجرا شد.

.