مسابقات نجات تخم مرغ با حضور دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه بناب برگزار شد.

دراین مسابقه که با هدف به کارگیری خلاقیت، نوآوری و همچنین سنجش دانش فنی دانشجویان رشته  های فنی مهندسی دانشگاه بناب برگزار شد 55 تیم سازه های خود را شرکت دادند که در پایان 10  تیم توانستند تخم مرغ های درون سازه های خود را به سلامت به زمین بنشانند.

به گفته مدیر فرهنگی دانشگاه بناب در این مسابقه بیش از یک هزار دانشجو شرکت کردند.

احمد فهیمی افزود: زمان رسیدن ، وقت پرتاب ، سالم ماندن تخم مرغ و خلاقیت دانشجویان در طراحی  سازه ها مهمترین موارد کسب امتیاز بود.

وی اظهار داشت: در این نوع مسابقات سازه های طراحی شده از ارتفاع 15 متری به زمین پرتاب می  شوند و در صورت سالم ماندن تخم مرغ درون سازه ها و کسب دیگر امتیازها، تیم های طراح سازه ها  به عنوان برنده شناخته می شوند.

مدیر فرهنگی دانشگاه بناب تصریح کرد: در این مسابقه تیم ها با ساختن سازه و قراردادن تخم مرغ در  میان آن و پرتاب سازه از ارتفاع 15 متری، ضمن سالم نگه داشتن تخم مرغ در برخورد با زمین،  توانمندی خود را در ساخت سازه در معرض قضاوت هیأت داوران قراردادند.

فهیمی گفت: جمع امتیازات این مسابقه 100 امتیاز بود که شاخص هایی همچون « وزن کمتر سازه»  10 امتیاز، «سالم ماندن تخم مرغ» 30 امتیاز، «خارج شدن تخم مرغ از سازه پس از برخورد با  زمین» 30 امتیاز، «سقوط در محل مشخص شده» 15 امتیاز و «نوآوری در طراحی و ساخت  سازه» 15 امتیاز از معیارهای امتیازدهی هیئت داوران در این مسابقه بود.

 دراین مسابقات به تیم اول 100هزار تومان، تیم دوم 60 و تیم سوم 40هزارتومان تعلق خواهد  گرفت.