رئیس دانشگاه بناب، توسعه تحصیلات تکمیلی را جزو سیاست‌های این دانشگاه نام برد و گفت: از مهرماه امسال برای نخستین بار این دانشگاه در رشته‌های«هندسه» و «فوتونیک» در مقطع دکترا دانشجو پذیرش خواهد کرد.

قربانعلی حقیقت‌دوست بعد‌از‌ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سند چشم‌انداز این دانشگاه در 20 سال آینده افزود: ما برای چشم‌انداز 20ساله این مرکز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بر این اساس در نظر داریم تا جذب دانشجو و هیئت علمی و رشته‌های تحصیلی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای در زمینه تولید علم و فناوری خواهد بود، اذعان کرد: دانشگاه بناب ظرفیت لازم را در این خصوص دارا بوده و ایجاد رشته‌های کشاورزی، صنعت و علوم کاربردی جزو برنامه‌های ما است.

به گفته رئیس دانشگاه بناب از مهرماه امسال برای نخستین بار این دانشگاه در رشته‌های«هندسه» و «فوتونیک» در مقطع دکترا و در رشته «ریاضی» با گرایش «آنالیز» در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد کرد.

حقیقت‌دوست در عین حال تصریح کرد: با وجود اینکه مجوز لازم را برای ایجاد رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی در دست داریم ولی با توجه به کمبود فضای فیزیکی در حال حاضر پذیرش دانشجو را در برنامه نداریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و 500 دانشجو در دانشگاه بناب مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: براساس سند چشم‌انداز تصمیم داریم مهرماه امسال تعداد دانشجویان را به دو هزار نفر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه بناب از افزایش 6 هزار متر‌مربع فضای جدید در قالب فضای آموزشی و سلف سرویس از مهرماه امسال خبر داد و گفت: برای تکمیل فضای آموزشی افزون بر 34 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد .