حوادث ترافیکی در بناب بیشترین خسارت را به دنبال دارد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: 87 درصد حوادث در بناب در مدت چهار ماه نخست امسال به حوادث ترافیکی مربوط می‌شود که بیشتر از سایر حوادث تلفات به بار آورده است.

وحیدرضا نورآبادی جمعه شب در نخستین جلسه کمیته جامعه ایمن بناب اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین حوادث ترافیکی در کوچه و خیابان و همچنین بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی رخ داده و نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنان خواستار مشارکت و همکاری تمام ارگان‌ها و ادارات برای پیشگیری از وقوع حوادث از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش در بین مردم شد.

دبیر کمیته جامعه ایمن بناب همچنین با آسیب‌پذیر خواندن دوره‌های سنی 15 تا 35 سال، خواستار توجه ویژه مسئولان و خانواده‌ها به تأمین بهداشت و سلامت روانی آنان شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بناب نیز در این جلسه از افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف درون شهری در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته از سه نفر به شش نفر خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 56 مورد تصادف در حوزه داخل شهر بناب روی داده که دلایل اصلی آن رعایت نکردن حق تقدم و فاصله طولی، عبور از چراغ قرمز و محل ممنوع و همچنین سرعت و سبقت غیرمجاز است.

به گفته سرگرد شهریار فرهنگ‌دلیر 42 مورد از این تصادف‌ها در روز و بقیه در هنگام شب اتفاق افتاده است.

وی همچنین از تعویض پلاک یک هزار و 289 دستگاه خودرو و 563 دستگاه موتورسیکلت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه گذشته 188 مورد افزایش نشان می‌دهد.

فرهنگ‌دلیر اضافه کرد: ازابتدای امسال در این شهرستان یک هزار و 323 فقره گواهینامه رانندگی صادر شده و یک هزار و 56 فقره نیز تعویض شده که همه این آمارها نشان دهنده افزایش چشمگیر تعداد راننده‌ها و وسایط نقلیه در شهرستان بناب است.

روشنایی ضعیف معابر بناب رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بناب در ادامه از روشنایی ضعیف معابر عمومی بناب خصوصاً کمربندی‌های شهید چمران و بعثت انتقاد کرد و یادآور شد: اداراتی که به نوعی با موضوع ترافیک و حمل و نقل درون شهری ارتباط کاری دارند، باید در ایمن‌سازی و مناسب سازی معابر و خیابان‌های عمومی تلاش کنند.

فرهنگ‌دلیر راهکارهای کاهش میزان حوادث ناشی از تصادفات را برخورد جدی با تخلفات، نصب دوربین ثبت تخلفات در کمربندی‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین گسترش آموزش فرهنگ ترافیک در بین شهروندان اعلام کرد.

فرماندار بناب هم در بخش پایانی این جلسه نقش آموزش و پرورش را به عنوان نهاد زیربنایی آموزشی و فرهنگی در آگاه‌سازی و القای روحیه امید به زندگی در بین مردم مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: تا زمانی که مسئولان خودشان را ملزم به رعایت قوانین و مقررات نکنند، نباید انتظاری از سایر مردم داشته باشیم.

سعید برقی از پلیس راهنمایی و رانندگی بناب خواست ضمن افزایش حضور فیزیکی مأموران پلیس در معابر و خیابان‌های سطح شهر به صورت جدی قوانین موجود را اعمال کنند.

وی همچنین از شهرداری بناب خواست ضمن مقابله با سد معبر و خلوت‌سازی پیاده‌روها، مسیر معابر و خیابان‌ها را برای تردد آسان وسایط نقلیه و شهروندان هموار سازد.

منبع: فارس.