جلسه نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با معاون عمرانی استاندار

آخرین برنامه نماینده مردم بناب حضور در جلسه ی بحث و تبادل نظر در زمینه ی طرحهای عمرانی بود که در فرمانداری بناب برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اشرف نیا، معاون استاندار، برقی، فرماندار بناب و روسای ادارات مسکن و شهرسازی، آب و فاضلاب و همچنین رئیس دانشگاه بناب برگزار شد به مسائلی از قبیل تاخیر چندین ساله در بهره برداری از شهرک ولی عصر (عج) بناب و طرح توسعه ی دانشگاه بناب پرداخته شد.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی بناب با اعلام اینکه بناب یکی از شهرهای پیشقدم استان در زمینه مسکن مهر بوده و رتبه اول استان را در این زمینه داشت از وجود هزار و ششصد واحد مسکن مهر در بناب خبر داد.

به گفته ی وی هزار و دویست و شش واحد بصورت تعاونی و بقیه بصورت 3 جانبه ( بصورت همکاری بین بانک- پیمانکار- اداره مسکن و شهرسازی) می باشند.

وی افزود شهرک مسکونی ولی عصر (عج) بناب از سال 71 شروع شده و متاسفانه آنگونه که باید پیشرفت نکرده است.

رییس اداره مسکن و شهرسازی بناب در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 5 تعاونی مسکن مهر در بناب خبر داد.

به گفته وی در هفته دولت امسال 96 واحد فرهنگیان، 40 واحد تعاونی مسجد کوفه، و 63 واحد تعاونی مسکن قره قشون پی به بهره برداری خواهند رسید.

برقی فرماندار بناب نیز در این جلسه از کندی واگذاری واحدهای این شهرک انتقاد کرد و از الزام ادارات نسبت به واگذاری خدمات ضروری به مشترکین خبر داد.

در ادامه رییس اداره آب و فاضلاب بناب از مشکلات مربوط به حاشیه نشینی در بناب بخصوص در  محلات اکبر آباد، آغداش، و دیزج از قبیل عدم تهیه مجوز از شهرداری و لوله کشی غیر مجاز خبر داد و خواستار حل مشکلات با همکاری شهرداری و مسئولین ذیربط شد.

باقری بنابی در این جلسه با انتقاد از وضعیت نابسامان مدیریت شهری بناب از مهندس اشرف نیا خواست تا زمان بیشتری را به حل مشکلات شهرستان بناب اختصاص دهد.

وی از روسای ادارات خواست با همکاری و همدلی بیشتری سعی در حل مشکلات شهرستان و ارائه ی بهتر خدمات به شهروندان بنابی کنند.

وی همچنین افزود در آینده ی نزدیک با وزرای مربوطه در مورد حل مشکلات بناب بخصوص شهرک ولی عصر (عج) و مشکلات بخش آب و فاضلاب بناب دیدار خواهد کرد.

شیخ رضا باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه ی بی رویه ی شهر و عدم وجود قوانین بازدارنده در این زمینه  انتقاد کرده و از شهرداری و شورای شهر خواست با اهتمام و جدیت بیشتری این مساله را بررسی کنند.

 مهندس اشرف نیا معاون عمرانی استاندار نیز مهمترین مشکلات بناب را بخش فاضلاب و همچنین بهسازی و زیبا سازی شهر عنوان کرد.

وی افزود به دلیل مسطح بودن منطقه نیاز به پمپاژ وجود دارد، از لزوم همکاری مسئولین شهر برای حل مشکلات و در اولویت قرار دادن آن تاکید کرد.