برگزاری همایش نقش مساجد در پیشبرد اهداف کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان بناب

همایش بزرگ نقش مساجد در پیشبرد اهداف کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان بناب برگزار شد.

در این همایش که در سالن مجتمع بزرگ فرهنگی هنری بناب برگزار شد دبیر کانونهای مساجد استان، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی، و تنی چند از روحانیون و مسئولین شهرستان حضور داشتند.

فریدون نبی قدیم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در ابتدای این مراسم اهداف برگزاری اسن مراسم را تجلیل از مدیران برتر در حوزه کانونهای مساجد، افزایش تعداد کانونهای شهرستان، و تجلیل از مکبرین مدارس عنوان کرد.

نبی قدیم با اعلام اینکه تا سال 88 تنها 8 کانون قرآنی در بناب فعال بودند افزود: در حال حاضر 20 کانون قرآنی در شهرستان بناب وجود دارد که 18 کانون فعال و 2 کانون دیگر نیز در حال احداث می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش هدف از افزایش تعداد کانونهای فرهنگی و هنری را آبادانی مساجد در بعد معنوی و هدایت کودکان و نوجوانان در مسیرهای صحیح عنوان کرد.

سخنران بعدی این مراسم نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی حاج شیخ رضا باقری بنابی بود.

وی در ابتدای سخنانش از اینکه چنین همایشی برای اولین بار و با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود انتقاد کرد و گفت: اگر هر سال چنین همایشی را برگزار می کردیم با معضلات فرهنگی حاضر مواجه نمی شدیم.

باقری بنابی ضمن اعلام حمایت از چنین همایشی ابراز امیدواری کرد که این همایش همه ساله و پررنگ تر برگزار شود.

وی به نقش مهم مساجد در جامعه اشاره کرده و کانون فرهنگی قوی را معادل با مسجد قوی و پویا دانست.

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: مخاطب اصلی کانونهای فرهنگی مساجد کودکان و نوجوانان هستند و باید برای جذب و هدایت آنها و همچنبن جلوگیری از ورود آنها به عرصه های ناسالم از طریق برگزاری جلسات و بروز رسانی روشهای مورد استفاده اهتمام ورزیم.