سرنوشت انتخابات آینده در گروی موفقیت هدفمندی یارانه‌هاست

احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز در جمع ایثارگران با اشاره به توصیه‌های ارزشمند و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن توصیه مجلس نهم بر رعایت هرچه بیشتر آداب و نزاکت در برابر دولت، از آنها خواستند تا دولت را در انجام وظایف ذاتی خود تحت فشار قرار نداده و با آن تعامل نزدیک داشته باشند.

وی با اشاره به برخی رفتارهای مغرضانه نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور، تصریح کرد: چنین برخوردهایی موجب سلب اعتماد مردم از نمایندگان می‌شود؛‌ از این رو نمایندگان با نگاهی به ریزش 200 نفر از نمایندگان دور قبل در انتخابات مجلس نهم باید از آن عبرت گرفته و با همراهی دولت رضایت مردم را جلب کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با گذاشتن شرط داشتن فوق لیسانس برای کاندیدای نمایندگی مجلس، دامنه شرکت مردم در انتخابات را کم‌تر کردند و با تعیین حقوق مادام العمر برای خود باز هم به بی‌اعتمادی مردم دامن زدند.

وی با اشاره به ترسیم راهبردهای اقتصادی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر گفت: دولت نهم و دهم نیز در همین راستا موضوع تحول اقتصادی را در دستور کار قرار داد که طرح هدفمندی یارانه‌ها نمونه آشکار آن است.

بیگی خاطرنشان کرد: گام دوم اجرای این طرح که شرایط خوب برای تأمین رفاه و معیشت مردم را به همراه دارد، باید تاکنون اجرا می‌شد، اما برخی دست‌ها مانع اجرای آن در موعد مقرر می‌شوند.

وی همچنین تصریح کرد: هدف بزرگ طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اجرای عدالت در کشور است، اما اختلاف دولت با مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این است که آنها نمی‌خواهند این پول بدین شکل بین مردم تقسیم شود،‌ بلکه اعتقاد دارند که این مبالغ به دست عده‌ای سرمایه‌گذار در کشور داده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قرار نیست عده‌ای با ثروت ملت ایران به ثروت‌های نجومی و آنچنانی برسند و در مقابل عده‌ای نیز فقیر بمانند.

وی اضافه کرد: اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمندی یارانه‌ها و طرح مسکن مهر از جمله مصادیق اقدامات مؤثر و بزرگ دولت در سال‌های گذشته است.

بیگی سپس با بیان اینکه دنیا باید ایران را به عنوان قدرت هسته‌ای بپذیرد؛ افزود: با وجود تمام توطئه‌های دشمنان در 33 سال گذشته، امروز نه تنها جمهوری اسلامی ایران منزوی نشد، بلکه با سرعت بیشتری مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه می‌دهد.

وی گفت: شناخته شدن ایران در باشگاه هسته‌ای به پشتیبانی این ملت به دست آمده است، از این رو در مذاکرات هسته‌ای نیز انتظار معجزه نداریم.

بیگی با انتقاد از مجلس در خصوص مخالفت با افزایش مبلغ یارانه‌ها گفت: دولت نشان داد که توانایی اجرای گام دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها را دارد ولی مجلس با این طرح عادلانه و منصفانه برخورد نکرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مخالفان اجرای طرح می‌دانند که با اجرای موفقیت‌آمیز طرح سرنوشت نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری رقم خواهد خورد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان نقطه امید ملت ایران و امین‌های مردم نام برد و بر لزوم رفع مشکلات و نیازهای آنان جهت جلب رضایت آنها تأکید کرد.

وی به رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دستور داد تا سریعاً به مشکلات و خواسته‌های به حق ایثارگران بناب رسیدگی کرده و استاندار را در جریان نتایج آن قرار دهند.