بناب دومین شهر صادراتی آذربایجان شرقی است

سرپرست ادغام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بناب دومین شهر صادراتی استان است.

صادق نجفی ظهرروز پنجشنبه در همایش کارآفرینان و تولیدکنندگان شهرستان بناب که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:صادرکننده های قدرتمندی در بناب فعالند به طوری که در سایه همت این صادرکنندگان، بناب بعد از شهرستان  تبریز دومین شهر صادراتی استان است.

وی افزود: همه ساله صادرکننده های شهرستان بناب جزو صادرکننده های نمونه ملی هستند و تعداد زیادی از آنها به عنوان صادرکننده های نمونه استانی معرفی می شوند.

سرپرست ادغام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: 40 درصد اشتغال شهرستان بناب در حوزه تجارت، بازرگانی و خدمات است و از حیث بازرگانی و تجارت داخلی در بین شهرستان های استان در رتبه دوم قرار دارد.

وی گفت: میانگین سرمایه در گردش در هر یک از واحدهای تجاری بناب بالای 170 میلیون ریال است و این موضوع نشان می دهد بناب، شهرستانی با وجهه اقتصادی و صنعتی است.

نجفی با اشاره به صدور 850 جواز تاسیس واحد صنعتی در بناب، افزود:از این تعداد 169 واحد فعالند و 21 واحد دارای طرح توسعه هستند.

وی همچنین گفت: در شهرستان بناب هفت معدن فعال در شاخه هایی مانند آهک، نمک، خاک نسوز و لاشه سنگی نیز دایر است.

سرپرست ادغام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: تا اکنون پنج هزار و 39 فرصت شغلی در بناب ایجاد شده که مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

در این همایش، حجت الاسلام محمد ( شیخ رضا) باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی خواستار تداوم برگزاری چنین نشست هایی برای تسریع در حل و فصل مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان شد.

وی همچنین اضافه کرد: فرهنگ تکریم سرمایه گذار و کارآفرین در دستگاه های اداری باید نهادینه شود تا این قشر با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

در این نشست شماری از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بناب در سخنان جداگانه ای به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.