نماینده مردم بناب در مجلس گفت: تعلل در اجرای طرح های عمرانی این شهرستان قابل قبول نیست

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مدیران استانی و شهرستانی در اجرای طرح های عمرانی این شهرستان تعلل می كنند كه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر روز پنج شنبه در نشست مشترك شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی در بناب افزود: متاسفانه بناب از اسم شهر برخوردار است واجرای پروژه های عمرانی شهرستان با كندی پیش می رود.

وی گفت: اگر شهر بناب شهر است چرا از بسیاری از امكانات همچون تفرجگاه مناسب، فضای آموزشی و اشتغال زایی محروم است.

حجت الاسلام باقری بنابی اظهاركرد: هجوم شهروندان بنابی به تفرجگاه های شهرهای همجوار و وجود مدارس فرسوده و قدیمی در این شهر موجب شرمندگی انسان می شود.

نماینده مردم بناب در مجلس نهم افزود: باوجود نرخ بالای بیكاری در این شهرستان، بیشتر كارخانه ها و ادارات بناب از نیروهای غیربومی استفاده می كنند.

باقری بنابی از شهر بناب به عنوان یك شهر بی در و پیكر و در عین حال مظلوم نام برد و گفت: نابسامانی ساخت و ساز در حاشیه این شهر و وضعیت اسفبار مناطق دیزج و آغداش نیازمند چاره اندیشی مسوولان است و مردم متدین بناب شایسته خدمت بیشتری هستند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود از مسوولان استان خواست در بودجه شهرستان بناب تجدید نظر كنند.

باقری بنابی گفت: برای صندوق توسعه كشاورزی بناب اعتباری تخصیص نیافته است در حالیكه برای آن حداقل دو میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی همچنین بر لزوم اختصاص اعتبار برای طرح روشنایی معابر بناب، حل معضل قوبی چای، طرح هادی روستاهای بزرگ و احداث مدارس تاكید كرد.

نماینده مردم بناب اظهاركرد: با چهار میلیارد ریال اعتبار مشكل دیرینه قوبی چای حل نخواهد شد.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه احداث فرودگاه برای شهرهای جنوب استان را ضروری دانست و گفت: ما برای بناب فرودگاه نمی خواهیم اما فرودگاه سهند مراغه باید تعطیل و جمع آوری شود و بجای آن یك فرودگاه استاندارد در مكانی مناسب برای استفاده 2 میلیون نفر از مردم جنوب استان احداث شود.

وی با اشاره به غیراستاندارد و غیركارشناسی بودن فرودگاه سهند مراغه گفت: در جاده مقابل فرودگاه مراغه كشته زیادی در اثر تصادف داده ایم و با وجود این فرودگاه دیگر نمی توانیم طرحهایی مثل احداث زیرگذر، روشنایی جاده و راه فرعی را در اطراف آن اجرا كنیم.