بناب با 15 هزار دانشجو یک سالن مطالعه ندارد

حجت الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی در جمع مدیران استان و شهرستان اظهار کرد: با استفاده از کلمه «برخوردار» برای شهرستان بناب اکثر کارهای این شهرستان قفل شد و این علل و عوامل باعث شده که مدیران استان و شهرستان در اجرای طرح‌های عمرانی تعلل کنند و این امر باعث شده تا به شهرستان بناب « ظلم و جفا» شود.

وی با بیان اینکه این «شهرستان برخوردار» یک تفرجگاه ندارد؛ افزود: از لحاظ فضای آموزشی رتبه دوم از آخر جدول در سطح استان را دارا هستیم و برخی مدارس این شهرستان از مدارس کپری نیز بدتر است و بعد از گذشت 33 سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی وضعیت موجود برازنده این شهرستان به اصطلاح «برخوردار» نیست.

آمارهای ارائه شده در خصوص نرخ بیکاری بناب صحیح نیست نماینده مردم بناب در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در خصوص نرخ بیکاری این شهرستان صحیح نیست و هم اکنون نیز جمعیت کثیری از شاغلان شهرستان را در ادارات و صنایع افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند.

بناب شهر بی در و پیکر شده است وی با انتقاد از افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان به ویژه محلات «آغداش» و «دیزج» خاطرنشان کرد: شهرستان بناب به یک شهر بی در و پیکر تبدیل گشته و ساخت و سازهای غیرمجاز این شهر را تهدید می‌کند و از شهردار تقاضا داریم تا نگذارند شهر با این وضع توسعه یابد و در آینده برای سایر ادارات خدمات رسان نیز مشکل ایجاد کند.

وضعیت بهداشت بناب اسف‌بارترین وضعیت استان را دارد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وضعیت بهداشت بناب اسف‌بارترین وضعیت استان را دارد؛ گفت: بهداشت و درمان اگر در بناب نباشد، بهتر از این است که دارای این وضعیت باشد.

بناب با 15 هزار دانشجو یک سالن مطالعه ندارد وی گفت: این شهرستان با جمعیت بالای 15 هزار دانشجو یک سالن مطالعه برای جوانان ندارد.

باقری‌بنابی با اشاره به عدم آغاز احداث شهرک صنعتی شماره دو بناب اظهار کرد: متأسفانه سرمایه‌ گذاران این شهرستان به دلیل آماده نبودن شهرک در شهرهای دیگر سرمایه‌گذاری می کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات موجود شهرستان از استاندار خواست تا ضمن تجدیدنظر در اعتبارات این شهرستان نسبت به تشکیل جلسات با حضور مدیران استان حداقل هر سه ماه یکبار در بناب اهتمام کنند.

وی در ادامه معضلات«قوبی‌چای» را اساسی‌ترین مشکل این شهرستان نام برد و گفت: فاضلاب سه روستای منطقه به "قوبی‌چای" ریخته می‌شود و مردم ساکن در اطراف "قوبی‌چای" در بدترین شرایط زندگی می کنند.

درمانگاه تأمین اجتماعی بناب وضعیت اسفباری دارد این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: درمانگاه تأمین اجتماعی بناب وضعیت اسفباری دارد.

وی با اشاره به افزایش نرخ نان از مسئولان خواستار نظارت دقیق به وضع بهداشتی و کیفیت نانوایی‌ها شد.