یحیی خیریه در نشست کارآفرینان و تولیدکنندگان استان با مسئولان ارشد استان از احتمال تعطیلی 15 واحد تولیدی و صنعتی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: به علت مشکلات متعدد اقتصادی و مالی، از ابتدای امسال تاکنون 15 واحد تولیدی با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند.

فشارهای بانکی کمر واحدهای تولیدی را خم کرده است وی افزود: واحدهای تولیدی زیر فشار معوقات وام‌های سنگین بانک‌ها کمر خم  می‌کنند و به علت تحریم‌ها با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خیریه اظهار کرد: مالیات ارزش افزوده پنج درصد ناعادلانه و سرسام آور بوده و تولیدکنندگان توانایی پرداخت آن را ندارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 50 واحد تولیدی و صنعتی فعال و در حال بهره‌برداری در شهرک صنعتی بناب وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: صنعتگران بناب واقعاً نیازمند حمایت و مساعدت هستند.

رئیس هیئت امنای شهرک صنعتی بناب همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این شهرک تصریح کرد: اوضاع این شهرک آن قدر نابسامان است که باید به آن نام «صحرای صنعتی» اطلاق شود، چون که شهرکی که آب، گاز، راه، اینترنت، درمانگاه و آتش نشانی ندارد؛ شهرک نمی‌تواند باشد.

خیریه از واحد ذوب مجتمع فولاد صنعتی بناب به عنوان بزرگ‌ترین دغدغه و تهدید زیست محیطی برای منطقه نام برد و گفت: میزان آلایندگی این واحد در شهرک آنقدر زیاد است که اگر ادامه پیدا کند تا 20 سال آینده شهروندان بنابی از این شهر فرار می‌کنند.