سینمای 29 بهمن تبریز میزبان اکران فیلم های جشنوراه فجر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از میزبانی سینمای 29 بهمن تبریز برای اکران فیلم های جشنواره فجر در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

علی داننده با بیان اینکه هر روز از 15 تا 25 بهمن ماه سال جاری در سینمای 29 بهمن تبریز 2 فیلم از فیلم های برگزیده جشنوراه فیلم فجر اکران می شود، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سی و دومین دوره برگزاری خود را پیش رو دارد و برای نخستین بار است که فیلمهای این جشنواره به طور همزمان با تهران، در تبریز نیز اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود، اعلام کرد: این جشنوراه با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، فرمانداری و نیروی انتظامی از پانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسامی بیست فیلم برگزیده این جشنوراه اعلام شده است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتظر اعلام عناوین فیلم های مختص هر روز از سوی مسوولین تهران برای برنامه ریزی زمانبندی اکران ها می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جشنوراه زمانی می تواند باشکوه برگزار شود که با استقبال پرشور مردمی مواجه شود، تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره ای برای نخستین بار در استان حائز اهمیت است و قطعا برگزاری باشکوه آن به نوبه ی خود جایگاه سینما و فرهنگ و هنر استان را ارتقا خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه برای غنی شدن اجرای این جشنوراه باید تمامی دستگاه های اجرایی هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند، افزود: برگزاری این جشنوراه مختص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمی باشد و همکاری تمامی سازمان ها و مردم را در فرآیند برگزاری، نقد های منصفانه فیلم و آماده سازی فضای اجرای فیلم می طلبد.

داننده با بیان اینکه باید کیفیت برگزاری این جشنواره را ارتقا بخشیم، ادامه داد: رسانه های استان در اجرای باشکوه این جشنوراه می تواند تاثیرگذار باشد و باید از قبل در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی اقداماتی را انجام دهند.

وی افزود: این رویکرد جدید موجب می‌شود تا هم هنرمندان عرصه‌ی سینما و هم علاقمندان با آخرین آثار تولید شده در حوزه سینما آشنا شوند و به عبارت دیگر جشنواره فیلم فجر، کارکرد سینما را در معرض دید عموم و بوته‌ی سنجش قرار می‌دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف نشاط بخشی فرهنگی بین مردم جامعه به خصوص جوانان و تقویت جایگاه سینما و تشویق عموم به حضور در سینما برای بهره گیری از آخرین تولیدات سینمایی و خلاقیت هنرمندان برگزار می شود.

منبع : آناج.