رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد: برپایی ‌جشنواره «کباب» ‌در بناب

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از مسئولان می‌خواهم ‌با برگزاری جشنواره کباب بر رونق گردشگری ‌شهرستان بناب بیفزایند.

 احتشام حاجی‌پور عصر امروز در آیین معارفه شهردار جدید بناب با بیان اینکه کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی سالم‌ترین حکومت در کل دنیاست، اظهار کرد: احساس می‌کنم در شهرستان بناب از مزیت‌های موجود به نحو مطلوب و بهینه استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه شهرت کباب بناب بهترین ظرفیت برای شناخت هرچه بیشتر این شهر و جذب گردشگر است، تأکید کرد: از مسئولان می‌خواهم با استفاده از این قابلیت با برگزاری جشنواره کباب بر رونق گردشگری این شهرستان بیفزایند.

رئیس شورای اسلامی استان وجود حوزه علمیه بسیار قوی و همچنین دانشگاه‌های متعدد دراین شهرستان را بزرگ‌ترین ظرفیت برای توسعه و پیشرفت این شهرستان برشمرد و افزود: تقویت سطح حوزه علمیه بناب و افزایش رشته‌های جدید در تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های بناب می‌تواند نقش بسزایی درعمران و آبادانی این شهرستان داشته باشد.

حاجی‌پور قرارگرفتن شهرستان بناب در جاده ترانزیتی غرب کشور را از دیگر شاخصه‌های مثبت این شهرستان نام برد و تأکید کرد: در صورتی که از این جاده ترانزیتی به نحو مطلوب استفاده شود، می‌تواند تأثیرات بسیار فراوانی به این شهرستان داشته باشد، درحالی که احساس می‌شود مردم این شهرستان هنوز نتوانسته‌اند از این ظرفیت بهره مطلوب ببرند.

وی تصریح کرد: شهرستان بناب از جمله شهرستان‌هایی است که در طول سی سال گذشته نسبت به شهرهای استان و کشور پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد بنابراین چشم اندازی که از بناب و مردم آن داریم، ظرف 10 سال آینده بناب با این ترکیب و ظرفیت که دارد، شاهد پیشرفت و توسعه آن خواهیم بود.

حاجی پوراظهارامیدواری کرد، با احیاء مجدد دریاچه ارومیه شهرداری بتواند با سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر از این موقعیت نیز به نحو مطلوب استفاده کند.

نصر.